High power converter voor 4 kwadrant controle (nieuwe vraag)

H

hsklkk

Guest
1) Hoe het ontwerpen van een high power DC / DC converter voor EV aanvaarding van 4 kwadrant controle.
Ingang: 48 (4 cellen) tot 96V (8 cellen)
Out: 200V
Vermogen: 1kW tot 4 KW (inital proberen is 1kW vervolgens impuls aan 4kW)
2) Ook ik gebruik Power MOSFET of IGBT is beter in mijn converter?
3) S / W freq is 100kHz is ok?
Mijn voorgestelde ontwerp is "fase verschoven H-brug serie resonantiekringen converter"
4) Dit circuit is ok?Titel: High power elektrisch voertuig stroom omzetter
a) Ontwikkeling van een hoge huidige DC-DC converter
b) Onderzoek naar de technieken voor de motor en de batterij geladen bronnen
Korte omschrijving:
Het elektrisch voertuig vereist een power conditioner voor de spanning conversie van de spanning van de batterij om de motor rijden.
Voor de stad de auto, de spanning van de batterij varieert van 48V tot 96V en de motor spanning is dan 200V.
Enkele andere ontwerpen gebruikt 48V motor.
De motor starten huidige is groot en de nominale stroom is ook hoog zijn.
De voorgestelde converteren is ontworpen voor de specificatie en kan aanvaarden 4 kwadrant controle.
Een niet-geïsoleerde converter zal worden onderzocht.

Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Het
is een meestal topologie en kan zeker werken op deze manier.Maar het
is natuurlijk een 2-kwadrant ontwerp.

Ja, dan krijg je 4K vermogens.Het is raadzaam de splitsing van de resonantie condensator tussen primaire en secundaire om te voorkomen dat de transformator verzadiging zonder geavanceerde meet-en controle.

U heeft ook gevraagd in verband met MOSFET of IGBT?Voor de laagspanning kant, MOSFET zijn duidelijk de voorkeur voor hun lagere verzadiging spanningen bij een bepaalde frequentie, met 100 kHz frequentie ook de hoge spanning brug moet MOSFET.
.

Ik
ben niet zeker over de betekenis van de eerste fase verschoven H-brug.Is zij impliceren een variabele faseverschuiving?Ik denk dat de timing wordt voornamelijk bepaald door de resonantie frequentie, nul stroomschakelen is alleen mogelijk voor de volledige cycli.

Dankzij FVM,
1) Kunt u mij vertellen hoe de details van de splitsing van de C?
2) 100kHz is gewoon mijn idee, niet moet, dus een stel voor mijn project over frq en IC gebruikt?
3) Gefaseerde verschoven middelen gebruiken faseverschuiving te verkrijgen van de gewenste spanning niveau en niet zozeer veranderen plicht cyclus omdat het constante FRQ, ben ik gelijk?

Ook, ik update mijn bericht (gepost detail van mijn project)

Opsplitsen van de condensator middelen met behulp van twee condensatoren van capaciteit verdubbeld elk op primaire en secundaire.De resonantie frequentie is vooral determinded door de transformator lek inductantie en de totale (serie) capaciteit.

Ik kan me voorstellen fase verschoven brug controle, maar het betekent het opgeven van de ZCS beginsel naar mijn mening.Algemeen, de serie-resonante omzetters ik weet zijn het verstrekken van een vaste spanning vertaling (1:1 met gelijke windingen) en zijn in principe geëxploiteerd zonder terugkoppeling.Heeft u verwijzen naar de verschillende concepten?

ja, bedankt, ik heb verward la
Ik vroeg mijn Prof Hij stelde me voor het gebruik van fase-verschoven converter.Hij zei dat zowel fase verschuiving en resonantiekringen converter zijn ok.
Als ik gebruik faseverschuiving omzetter, is het goed?
kunt u erop dat de naam van IC MOSFET en fase versnellingsmechanisme IC en feedback controle ICToegevoegd na 11 minuten:Wijzig ik mijn model circuit la, zie
Ik stel voor te gebruiken:
Phase-shift-omzetter
S / W Freq: 100kHz
Onderdeel: Power MOSFET
Kan een me leren hoe het ontwerpen van de rating van alle onderdelen en stel voor de IC naar mijn project

Nieuwe vraag,
die chips moet ik gebruiken om de macht MOSFET en controller en andere component?

Er zijn verschillende IC voor het besturen van u kan gaan met de volgende link
http://focus.ti.com/paramsearch/docs/parametricsearch.tsp?family=analog&familyId=398&uiTemplateId=NODE_STRY_PGE_T&startIdx=11&endIdx=20 # rt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back