geheimzinnige vergelijking e ^ JWT

Toen ik type 2 ^ (sqrt (-1)) in mathlab, kan ik sinusoid figuur.

Maar, hoe is het Souce code?

maar goed het is gebaseerd op de eigen functie iesqrt en de machtsverheffing (^)

de code van kan gezien worden door gebruik te helpen .....

Als je de getallen u vervangende visualiseren zeggen 2 of 3, zoals e ^ k U zult begrijpen dat je gewoon bent te vermenigvuldigen e ^ JWT door een constante en dus je bent te vermenigvuldigen met een sinusgolf met een constante en dus zal het verkrijgen van een sinusoid alleen .. ..

Nou, deze vraag, angstig die je gaat, is niet zo vreemd als het lijkt waarschijnlijk aan jou.De verklaring van deze omstandigheid is de followin:

1) Denk aan de belangrijkste logaritmische identiteit, studeerde in de school loop van algebra:

e ^ (ln (a)) == a, als a> 0.Laten we nu de toepassing van deze uitdrukking aan uw voorbeeld:

2 ^ (JWT) = e ^ (ln (2 ^ (JWT))) = e ^ (IWT * ln (2)) = exp (JWT * ln (2)).

2) Nu we gewoon aanpassen van de Euler-formule, die u noemde, tot (JWT exp * ln (2)) en krijg de volgende:

exp (JWT * ln (2)) = cos (wt * ln (2)) j * sin (JWT * ln (2)).

Dus als je ziet weer kregen we harmonische functies, die reële en imaginaire delen vertegenwoordigen navenant.De 90 graden faseverschuiving behoudt, het enige verschil - is dat deze functies worden geschaald (gecomprimeerd, respectievelijk de x-as).

Het is duidelijk, dat elke vervanging van e niet de zin te veranderen.

Met alle respect,

Dmitrij

D

david753

Guest
Zoals u weet, e ^ JWT = cos (wt) j * sin (wt)
Ik kan haar perceel diagram door mathlab.
En haal het resultaat van een sinusoïdale.
Maar wanneer ik probeer een andere getallen, 2 of 3 in plaats van e in bovenstaande vergelijking.
Het resultaat is nog steeds graag sinusvormige.

Hoe te verklaren?

j is belangrijk punt, en j = sqrt (-1).
Het is echt buiten mijn verbeelding.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back