condensor en electret microfoons

hi ik heb uw antwoord audioguru de diode polen zijn allemaal juist en de + van de twee 10 uF caps zijn aangesloten op de collectoren van beide transistoren ook, maar ik zei vanaf het begin Nadat ik de dingen precies zoals de curcuit ik kan klappen leuk te vinden zet hem op en dan blijkt vanzelf uit in ongeveer 31 seconden (ik kan het niet uitschakelen door handgeklap) en wanneer het is uitgeschakeld ik kan klappen om het weer in te schakelen maar dan schakelt het toestel zichzelf na ongeveer 31 seconden dat geldt ook op in deze manier op basis van wat er op de site van het advies is als we klappen te schakelen op de lamp en klappen uit te schakelen het resultaat laat zien iets totaal diff duidelijk iets mis met de curcuit de bistabiele schakeling niet kunt veranderen staten met betrekking tot

hi audioguru ja ik ook gecontroleerd de transistoren BC547 en BC337 pinouts zowel T92 soort platte kant naar ons van links naar rechts collector basis en de emitter ik ook gemeten de 9V batterij spanning is het boven de 8 V DC met betrekking tot

Misschien is het circuit heeft een lekkende condensator die geleidt. Misschien een weerstand verkeerde waarde of open is.

hi thx voor uw antwoord audiguru ik geen extra caps hebben hier zal ik nog wat en controleer alle aansluitingen nog een keer en u verslag uit later dankzij weer met betrekking tot

Je zou kunnen hebben gekocht schottky diodes in plaats van de opgegeven 1N4148. Of de plaats waar je ze gekocht zou hebben geleverd hen in plaats daarvan. Voor de meeste toepassingen, betekent dit niet veel uit. Echter bistabiele schakeling gebruikt 1N4148 de emitter van een van de transistoren ter compensatie van de extra spanningsval door de Vbe van BC337 aan de andere. Probeer het veranderen dat diode. Koop een 1N4001 en plak deze in de plaats van die diode en zie hoe het werkt. De oorspronkelijke circuit werkt als een monostabiele als dat diode in de emitter is weggelaten.
2_1219126687.jpg

De "versterker" transistor in de foto niet een basis weerstand voorkeur. Maar de oorspronkelijke circuit niet omdat de waarde van 4,7 m veel te hoog.

hi guys, zodat de basis weerstand van de versterker is te hoog hmmmmmmm en ik nodig om de in4148 hmmmmmmmmm :) Ik voel dat ik zal moeten veel dingen veranderen veranderen nu te houden op alles wat ik ga proberen al deze nu sinds ik de in4001 en een aantal nieuwe caps met betrekking tot [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 32 minuten: [/color] [/size] hi guys ik het eindelijk voor elkaar te werken rapportage :) Ik veranderde sommige delen van de versterker ingang 10UF Ik veranderde dit om een nieuwe 10UF cap kocht ik vandaag de dag veranderde ik de versterker 4,7 miljoen tot 47k (aduioguru zei dat deze waarde te hoog is, dus ik veranderde het tot 47 k en geprobeerd en het werkte) i veranderde ook de BC547 emitterdiode in4148 in 4001 en ik heb ook veranderd dat 100nF tot 10 NF (de klap schakelaar is nu niet zo gevoelig als het de eerste keer was het te gevoelig is, maar nu het is beter) alle werken nu goed bedankt voor alle reacties en onderwijs betreft

de waarde van 4,7 m is veel te hoog
Niet per se. Je kunt je voorstellen de transistor stadium ook als prebiased schakelaar. Het hoeft niet het ingangssignaal onvervormd versterken. Dus ik denk, het circuit in orde is, als de gevoeligheid voldoende gelegenheid is. Uw recht uiteraard ten aanzien van het behang circuit.

Met een 4.7M basisweerstand de transistor gesperd. Als een klap maakt een negatief gaande signaal dan is de transistor "versterker" zal niets doen.

Maar het werkt! Voor elke klap, de microfoon geeft een rottende oscillerende golfvorm. Als de transistor in cutoff, wordt gereden. Als het in verzadiging wordt deze dan verdreven. Als het in het actieve gebied, wordt aangedreven tussen AAN en UIT. Met een voldoende luide klap, natuurlijk. Zonder een bias weerstand, het lekken van de (elektrolytische) koppelcondensator vooroordelen de transistor op de drempel van geleiding. Deze specifieke schakeling werkt met een ruim bereik aan waarden voor deze afwijking weerstand of geen voorkeur weerstand geplaatst. Het zal echter samen met een geringe lekkage ingangscondensator en geen voorkeur weerstand.

hi kan ik gebruik maken van condensator microfoon dat drie leeds uit hebben??? : Cry: [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 27 minuten: [/color] [/size] AHMM gebruik ik adapter om mijn klappen schakelaar en het werkt .. maar na 3 minuits aansturing van de LED uit .. moet-batterij??

Hallo allemaal, de microfoons kan een geluid detecteren uit de omgeving. Hoe maak je dit aan het opsporen van de handgeklap geluid? Ik heb gemerkt dat het circuit door hem verstrekte kunt met de rechtermuisknop het even welk geluid te detecteren uit de omgeving? Als dat zo is, dit kan niet worden opgeroepen als klap schakelaar lolx? [Color = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Bericht toegevoegd om 18:15 ---------- Vorige post was om 18:14 ---------- [/SIZE] [/color] Dit is de link naar het circuit. [Url = http://saint.419.removed.us/clapsw.html] Clap Switch [/url]

Er is niets in dat zeer eenvoudige schakeling waarmee je "filter" geluiden. Barking door een hond, hameren nagels door een houtbewerker of pistool schoten allemaal leiden tot dezelfde output als klappen. Wat maakt de hand claps klinken anders dan alle andere hard abrupte geluid? Hoe zou u filteren alle andere geluiden, maar kan alleen met de hand klapt?

Ik heb ook niet weten hoe om het te maken, probeerde ik voor veel mensen, geen van hen kan doen, dat te raadplegen, ik momenteel mijn laatste jaar durende project doen op geluidsherkenning desktop fan, mijn docent aandringen om alleen met de hand geklap moeten leiden tot de ventilator om te beginnen. Ik heb geprobeerd om het ontwerpen van bandfilter maar het kwam niet work.He stelde mij enige regelmaat steekproeven te doen en me vragen om erachter te komen mezelf. Maar ik heb geen idee op dit te doen. Dit is de rode draad die ik eerder gesteld in dit forum en er waren een aantal adviezen gegeven door anderen. De suggesties lijkt ook voor mij moeilijk te begrijpen:. Sad: http://www.edaboard.com/thread193494.html # post810387

Waarom maken jullie die zeer eenvoudige schakeling voor "een laatste jaar project"? Het circuit is ontworpen voor kleine kinderen om te maken. Heb je studie over "geluid erkenning? Denk je niet dat het je hersenen dat onthoudt het geluid geproduceerd door de hand klapt dan herkent wanneer deze opnieuw wordt gehoord? Gebruik een computer en gecompliceerde software om uw hersenen te vervangen. Misschien is je docent wil dat je om gewoon uit te filteren lage frequentie klinkt zo dat alleen harde, plotselinge hoge frequentie klinkt leiden tot de eenvoudige schakeling. Maar dan veel andere harde, plotselinge hoge frequentie geluiden zal ook leiden tot het.

De suggesties lijkt ook voor mij moeilijk te begrijpen is.
De suggesties zijn in principe eenvoudig en zeer waarschijnlijk onvoldoende voor een selectieve detectie worden, zoals door Audioguru. Je moet de beoogde graad van selectiviteit voor uw project te specificeren. Als je je soortgelijke percussie klinkt als hamerslagen, clapsticks, hagel op een tinnen dak, popcorn maken, knikkers te klikken, die kan worden opgelost?

Sorry voor het stellen van domme vraag, ik weet dat het makkelijk voor u, maar het kan moeilijk zijn voor mij als een beginner. Dus om uit te filteren lage frequentie, moet ik het ontwerpen van een high-pass filter?

Dus om uit te filteren lage frequentie, ik moet een high pass filter te ontwerpen?
Kan een uitgangspunt denk ik zijn. Ik stel. dat u begint met de kenmerken van de hand klappen en andere percussieve geluiden te evalueren. Het enige wat je nodig hebt is een computer met een souncard, een microfoon en een aantal geluidsopname en verwerking software. Ik gebruikte CoolEdit op keer, maar er zijn veel andere krachtige producten, ook goed die in het publieke domein. De software kan geluiden opnemen, geeft u de golfvorm in de tijd domein en het is de frequentie spectra, uit te voeren filteren en dynamische verwerking.

Dus om uit te filteren lage frequentie, moet ik het ontwerpen van een high-pass filter
De extreem eenvoudige schakeling heeft al een highpass filter, zoals in haar artikel: "De output van de (transistor? ) versterker omgezet in een scherpe puls door het door een (relatief) geringe waarde condensator van 0,1 mikroF (100 nanofarad) ". Maar miljoenen gewone dingen te produceren "luide, plotselinge hoge frequenties". De uiterst eenvoudige schakeling ontbreekt "geluid erkenning".

Hallo allemaal, ik ben bezig met een project oproep geluidsherkenning desktop ventilator. Dit zijn de circuits die ik ontworpen uit. De 1e circuit is met een hogere gevoeligheid, wat betekent dat het kan detecteren geen geluid uit de omgeving, maar mijn project is om de hand geklap te gebruiken om de ventilator op gang te brengen. Zo ben ik op uit een ander circuit om de gevoeligheid te verlagen en het werkt. Kan iemand mij uitleggen van de theorieën achter deze 2 circuits? Is er een theorie of berekening die kan verklaren de veranderingen die ik heb gemaakt in deze 2 circuits? Ik heb omcirkeld op de veranderingen die ik heb gemaakt. http://images.elektroda.net/89_1293083812.jpg (hogere gevoeligheid circuit) http://images.elektroda.net/85_1293084480.jpg (lagere gevoeligheid circuit)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back