zwakke pull-ups in PIC LC ...

D

donkey41

Guest
hallo daar,

kan iemand me uitleggen wat "zwak pullups" op PIC LC doen bedoel je?
Ik heb zeer elementair begrip van pullups, but i cant begrijp het gebruik ervan
in PIC.Wat zal er gebeuren als ik laat ze gehandicapt of wat er zal gebeuren als ik deze inschakelen?

bedankt

Het gegevensblad van een 16F877 zegt zwakke pullup huidige 50 tot 400 rekeneenheden op 5V wat betekent dat de zwakke pullup kan variëren van 12K5 tot 100K.

Ik vaak gebruik van maken als ik een verbinding sleutels tot een pic dus ik hoef niet alle externe weerstand tot 5 V.

Als u niet in staat de zwakke pullups de pin drijft als je het gebruikt als input, wat betekent dat u voor het gebruik van een externe pullup.

met vriendelijke groet

het betekent, als ik een pion
van de pull-up schakelen en gebruik deze als input en zonder externe weerstand ....kan schade die pin / haven?

Nr. niets wordt beschadigd maar je kan niet lezen de juiste ingang niveau als de pen zweeft.

Het betekent dat je kon lezen een verkeerde PIN-niveau als u geen gebruik maken van een pullup wanneer u gebruik wilt maken van een pen als invoerapparaat.

met vriendelijke groet

U kunt gebruik maken van zwakke pullups ingeschakeld om te lezen van sleutels.U krijgt minder lawaai pickup op lange leidt als je gebruik maakt van externe lagere waarden, rond 2k2 - 4K7 ongeveer gelijk.Keuze is aan jou, zal waarschijnlijk ok op intern.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back