WiMAX implementatie (FPGA)

S

System.out

Guest
Hallo, Ik heb gegraven in dit forum, het vinden van * zeer goede boeken * en andere leuke dingen. Ik ben van plan om een WiMAX-zender en-receptor te implementeren. Voor nu, moet ik me concentreren op de zender. Ik ga vooral VHDL en open kernen te gebruiken. Dus als je opmerkingen hebt en als je wilt om te discussiëren over het. Ik zou apreciate feedback. Op dit moment ben ik normen herzien voor 802,16, niet zeker weet welke een uit te voeren, ik denk dat rev d zou het makkelijkste een te zijn, wat denk je? : D PS-Ja, waarschijnlijk 802.16e is erg cool, maar schaalbare OFDMA is nog niet een open kern en standarization is nog niet gesloten. BTW, is dit werk gedaan? een nuttige site?

Het is een groot team te werken aan de WiMax te voeren, zelfs als enkel de fysieke laag. Je hebt mensen nodig om te werken op het systeem architetcure ontwerp, systeem enginerrs om te werken aan het algoritme ontwikkeling, fixed-point implementatie van de modem, naar digitale ingenieurs werken op RTL-codering en een aantal HW ingenieur te werken aan de FPGA bord, plus SW onder controle de modem-functie. Ten minste 20-30 engineers aan het werk op de echte WiMAX. Als je gewoon werken aan een project voor de klas, moet u selecteert u een functie in de WiMAX modem, zoals kanaal schatting, sync., Frequentie compensatie, equalizer, Viterbi / Tubor / LDPC decoder.

[Quote = spweda] Het is een groot team te werken aan de WiMax te voeren, zelfs als enkel de fysieke laag. Je hebt mensen nodig om te werken op het systeem architetcure ontwerp, systeem enginerrs om te werken aan het algoritme ontwikkeling, fixed-point implementatie van de modem, naar digitale ingenieurs werken op RTL-codering en een aantal HW ingenieur te werken aan de FPGA bord, plus SW onder controle de modem-functie. Ten minste 20-30 engineers aan het werk op de echte WiMAX. Als je gewoon werken aan een project voor de klas, moet u selecteert u een functie in de WiMAX modem, zoals kanaal schatting, sync., Frequentie compensatie, equalizer, Viterbi / Tubor / LDPC decoder. [/Quote] True. Maar misschien met behulp van enkele IP-cores, kon ik een academische WiMAX aanpak.

Ik ben erg geïnteresseerd in dit project, zodat instructie System, kunt u uw voortgang delen in dit forum van tijd tot tijd?

Mijn afstudeerproject is hetzelfde als de jouwe, maar we zullen de 16e ook mplement en maak een software-simulatie usinf scilab

[Quote = BigDogBear] Ik ben zeer geïnteresseerd in dit project, zodat instructie System, kunt u uw voortgang op dit forum van tijd tot tijd? [/Quote] Tuurlijk, maar ik heb niet veel tijd, dus dit is een soort van gestopt. Ik lees een aantal papers en artikelen ... zoals http://www.iec.org/newsletter/oct06_1/analyst_1.html Ik denk dat ik niet veel doen op dit gebied de volgende maand. Maar, ik zou het goed zijn om alle mensen bij elkaar geïnteresseerd, en misschien is dat zou kunnen komen op een WiMAX-implementatie te concentreren ... :) [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 1 minuut: [/color] [/size] [quote = fm_com_28] Mijn afstudeerproject is hetzelfde als de jouwe, maar we zullen mplement de 16e en ook een software-simulatie usinf scilab [/quote] Als je het publiek, zou ik graag willen zien. Een goede plek om een aantal nuttige bits en dat kan je je stukjes te vinden is te opencores.org. Groeten

Hallo, Ik ben de uitvoering WiMAX MAC.All de vorige posten zijn ten aanzien van PHY denk ik. Is er iemand de uitvoering MAC? Ik heb hulp nodig.

Ik ben van plan om worden toegewezen deze taak als een afstudeerproject. Ik ben echt geïnteresseerd in samenwerking.

In mijn project zijn we op zoek naar: 1-FPGA kit met ethernet poort interface we begonnen te lezen in de Viterbi decoder aangezien het essentieel is bij de uitvoering moeten we ook lezen over de OFDM techniek

Ik ben van plan om mijn ontwerp-poort op een FPGA board dat ik heb, maar tht zal komen in een later stadium. Op dit moment ben ik te concentreren op de uitvoering deel. Ik moet wat codering snel als ik mijn werk te presenteren in januari te doen. Op dit moment ben ik de uitvoering van de downlink deel met behulp van VHDL. Ik denk dat we een soort van een pakket voor de implementatie te schrijven. Kan iemand het even welke suggesties? En ik moet suggesties voor MAC en niet voor PHY.

Ik denk dat u zou moeten lezen in de Viterbi codering / decodering techniek

Wat ur plan te gaan doen was mijn afstudeerproject, maar ik gebruikte een TI DSK c6414 in plaats van VHDL en FPGA. Als u iets nodig hebt neem dan contact met mij op haytham_sief@hotmail.com of +20125539943

voor de fysieke laag implementatie het beter is het gebruik van DSP's in plaats van FPGA in het geval van afstudeerprojecten, FPGA's heeft veel ontwikkelingstijd en het wordt gebruikt in een corporate schaal ontwikkeling van teams. Bijna DSP's hebben minder ontwikkeltijd en gebruiken eenvoudiger methoden om op te ontwikkelen als het gebruik van C-langauge. U kunt de mannen het veel easeir met behulp van een van de TI DSP's die zijn geïntegreerd met The MathWorks software als de MATLAB en Simulink, dit maakt het makkelijker. Voor de MAC-laag, is het vooral een software project dat goede programmering behoeften aan vaardigheden espcially in C-langaue, ook u kunt een van de producten van The MathWorks is Stateflow te gebruiken, een onderzoeksteam in Berkely het gebruikt om MAC-laag van een nieuw te ontwikkelen Dit draadloze systeem is op de ontwikkeling schaal, kunt u uw project verschuiving in de WiMAX-implementatie, door de aankoop van een WiMAX-chip en interface door een printplaat met een antenne en RF-circuits en maak een WiMAX CPE kun je die chips vinden als 6482 van TI en de de atmel een http://www.atmel.com/products/wimax/

Hallo, iemand pls upoload een aantal goede boeken over wimax Fysieke laag implementatie .. Thnaks & groet, MRK

Ik ben ook bezig met de uitvoering Wimax met Opencore IP-Blocks. Is er iemand wil delen en samenwerken?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back