Welke microcontroller gebruikt u of de voorkeur en waarom?

De aard van de microcontroller we gebruiken hangt af van de behoefte.We kunnen ATMEL 8051 voor eenvoudige projecten, omdat het zeer gemakkelijk te programmeren, alsook makkelijker te ontwikkelen.We kunnen PIC voor andere projecten, omdat we meer compilers beschikbaar voor pic in de markt hebben. [/ Quote]

Ik gebruik diverse microcontrollers, zoals familie en ARM 8051 op basis van Micros.Daarnaast ben ik in staat om op hoog niveau oplossingen te implementeren op de top van deze microcontrollers

lieve vrienden

Ik denk dat er iets dat we moeten controleren
Er zijn twee categorieën in deze.
wanneer we de susyetm ontwerp, over het algemeen controleren we de processor geschikt is voor de project.here de vraag is niet specific.how kunt u vergelijken met de 8 bit/16 bit/32 bit processoren?
We hadden de splitsing van de enquête in te delen zodat wij specifieke answers.normally mensen vroeger naar haar werk met de 8 bit MCU's, zodat de rating voor hetzelfde zal komen zal krijgen.
dit is mijn openion.what denk je?

groeten

ml

Ik geef de voorkeur AVR (Atmega serie) voor de meeste toepassingen.Eenvoudig te programmeren, veel code rond en veel sneller dan PIC's.Maar voor motorische controle i preffer dsPIC30F serie ...

Voor geen problemen producten PIC is de beste, zeer stabiel ....maar moeilijk te debuggen in meer complexe programma's.De meer eenvoudige voor gebruik in de USB-apparaat aanvragen, bedankt voor Microchip monsters aan beide zijden, controller en PC en nog veel meer makkelijk te kopen en te selecteren, groten tot zeer grote familie.
MSP430 is goed en makkelijk te programmeren en debuggen via JTAG is zeer goed.Maar voor sommige middelen komen alleen in gezinnen duurder, en sommige spook problemen zoals sluizen aanwezig zijn.
Nu heb ik `m te beginnen met ARM7 van NXP en ARM9 van Cirrus (voor Linux gebruik) en beide zijn zeer goed Micros ...ARM-serie, heeft een goede forums en gedaan monsters voor alles van SD CARD-codes en IP-stacks, soms gewoon flash, zonder wijzigingen en de prijzen zijn zeer laag ...NXP heeft de LPC2103 met 32K flash 8K RAM sommige middelen (UART, SPI, D / A, A / D ...) lopen op 60MHz, met IAR in de gratis versie van dit geheugen voor slechts 2,15 dollar FOB.De NXP LPC2366 met 256K flitser en 56K-ram en alle middelen (Ethernet bijvoorbeeld) kost slechts 4,74 dollar goedkoper dan een MSP430F149.Maar alle keuzes dependes van toepassing ...leomecma

beste keuze is 8051, omdat veel gegevens availble is voor ons zowel in harde en zachte vormen, terwijl over het geheel van zijn werk lijkt op intel die meestal wordt de kostprijs used.Also is klein.
maar aan de andere kant AVR kostbaar is, maar werkt op dezelfde architectuur (Harvard architectuur) als 8051.but hebben grotere snelheid ook de commando's zijn eenvoudig en de snelheid is veel groter, omdat het cpu interne register van ongeveer 32 is

Ik geef de voorkeur gebruik C51 van Silicon Laboratories, omdat:
- Het is snel (een klokcyclus = een machine cyclus en 70% van de instructies duurt 1 of 2 cycli),
- Heeft JTAG,
- Heeft goede kwaliteit ADC's (8 tot 24-bits resolutie, afhankelijk van het model, mijn favoriet is een F060 met twee 16bit 1MSPS ADC) en DAC (12bit, 10US) en stabiele referentie spanning ingebouwd,
- Heeft lat voor I / O-signalen en ik kan beslissen hoe signalen zullen worden aangesloten op pennen (die van hen).

Waarom Zilog's zijn zwak?Naast dat hun uCons zijn meestal OTP
Toen ik microcontrollers studeerde in onze school maken we gebruik van Z8 Emulators

the_risk_master wrote:

Waarom Zilog's zijn zwak?
Naast dat hun uCons zijn meestal OTP

Toen ik microcontrollers studeerde in onze school maken we gebruik van Z8 Emulators

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back