wat is het verschil tussen N - actief en N implantatie?

0

020170

Guest
In CMOS-proces, dat weet ik N-CH MOS bestaan van N diffususion en poly

Maar sommige proces lay-out technologie, wordt het gebruikt N actieve laag met N implantatie laag te bouwen MOSFET N.

Ik weet niet waarom N implantatie laag gebruikt in CMOS-proces, voor de vorming van N MOSFET.

aan N MOSFET vorm, is het voldoende om N actieve laag te gebruiken?

waarom is het nodig N implatation naar N MOSFET vorm?

wat is de rol van N implatation laag?

bedankt

ja, N diff vormen de NMOS.
en de meeste het proces Neede actieve laag zal een Boolean berekening van de N masker eindelijk vorm.

Actief of soms diff is ruimte die de opening in de oxidelaag bepaalt waar de inrichting zal zijn.

Dan moet je niet de N implantaat (of P ).U kunt zien dat N is altijd groter dan Actief - dit is om ervoor te zorgen het hele actieve gebied krijgt het implantaat in geval van afwijking.

Meestal voor de N u neder laag poly (voor het maken van het kanaal)

Ik adviseer om te lezen een boek over CMOS design - er zijn 100 pagina's aan het begin een beschrijving van de technologie (in algemene termen, maar het is voor uw vragen)

We moeten ACTIEVE en N Implant / P Implant maskers.De ACTIVE gebied begrensd door N implantaat wordt n-actief.Maar sommige een voorkeur te gebruiken N-en P-ACTIVE ACTIVE hoewel implantaat en N P Implantaat worden getrokken.N-en P-ACTIVE ACTIVE zullen worden samengevoegd tot een enkele vorm masker --- ACTIEVE.

oke.Ik ben het eens dat ik niet kan uitleggen dat moment heb ik me afgevraagd.

Ik vraag me af waarom we moeten N implantatie laag te gebruiken.

Magic, of eenvoudige lay-out tool, we hebben niet te gebruiken n implantatie laag

maar in de praktijk CMOS-proces, we moeten gebruiken.

waarom?

Wij hebben altijd behoefte N implantaat masker.Echter, soms wij niet tekenen N implantaat laag, kan worden gegenereerd door tools.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back