Wat is het doel van matchen?

S

sundarmeenakshi

Guest
Hi Guys
Ik had een vraag over matching.Wat is het doel van matchen?Nou, de volgende is mijn berekening.
Stel we hebben een perfecte matching voor 1mW voor 50 ohm.
Dan is de spanning aan de ingang punten is
V ^ 2 / (2 * 50) = 10 ^ -3,
V = 0,316 V.

Nou, laten we aannemen dat er een weerstand van 10 ^ 5,
dan is de reflectie coefficent is gamma = (10 ^ 5-50) / (10 ^ 5 50) = 1-1 * 10 ^ -3.
Dus de macht aan de ingang punt is
(1-gamma ^ 2) * 10 ^ -3 = 2 * 10 ^ -6.
Dus de spanning op de ingang
V ^ 2 / (2 * 10 ^ 5) = 2 * 10 ^ -6
V = 0.63V
Dus in het dismatch geval, de spanning is eigenlijk het dubbele van de ingangsspanning voor matching geval.Ik ben erg verward over.Kan iemand uitleggen wat hier gebeurd is.In sommige toepassingen, is de maximale spanning beter dan maximaal vermogen, dus waarom heb je aan de macht wedstrijd hebben in alle plaats van de antenne naar LNA.
Bedankt

Hallo,

Voor de LNA matching aan de antenne geval is, ben je echt geïnteresseerd in bijpassende om reflecties te voorkomen.Als er een mismatch tussen uw antenne impedantie en uw LNA, kan golven weer terug naar de antenne en straalde weerspiegeld.Dit kan storingen veroorzaken.

Hallo,
Ongeacht uw berekeningen en zelfs interferentie, u meestal eerst de meest gevoelige kanaal dat je kunt krijgen.Betekenis overdracht zo veel mogelijk energie aan uw detector.
Een mismatch is een situatie waarin sommige van de macht is terug en niet tot uiting voren doorgegeven.
Als de antenne niet een deel van de macht verkeerde terug naar de ruimte worden weergegeven.
De andere reden is natuurlijk inmenging van deze reflecties die kan beperken de werking van het kanaal: Bandbreedte en verstoringen.

Heylal
RF-Link
www.rflinkcalc.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back