S
sundarmeenakshi
Guest
Hi Guys
Ik had een vraag over matching.Wat is het doel van matchen?Nou, de volgende is mijn berekening.
Stel we hebben een perfecte matching voor 1mW voor 50 ohm.
Dan is de spanning aan de ingang punten is
V ^ 2 / (2 * 50) = 10 ^ -3,
V = 0,316 V.
Nou, laten we aannemen dat er een weerstand van 10 ^ 5,
dan is de reflectie coefficent is gamma = (10 ^ 5-50) / (10 ^ 5 50) = 1-1 * 10 ^ -3.
Dus de macht aan de ingang punt is
(1-gamma ^ 2) * 10 ^ -3 = 2 * 10 ^ -6.
Dus de spanning op de ingang
V ^ 2 / (2 * 10 ^ 5) = 2 * 10 ^ -6
V = 0.63V
Dus in het dismatch geval, de spanning is eigenlijk het dubbele van de ingangsspanning voor matching geval.Ik ben erg verward over.Kan iemand uitleggen wat hier gebeurd is.In sommige toepassingen, is de maximale spanning beter dan maximaal vermogen, dus waarom heb je aan de macht wedstrijd hebben in alle plaats van de antenne naar LNA.
Bedankt
Ik had een vraag over matching.Wat is het doel van matchen?Nou, de volgende is mijn berekening.
Stel we hebben een perfecte matching voor 1mW voor 50 ohm.
Dan is de spanning aan de ingang punten is
V ^ 2 / (2 * 50) = 10 ^ -3,
V = 0,316 V.
Nou, laten we aannemen dat er een weerstand van 10 ^ 5,
dan is de reflectie coefficent is gamma = (10 ^ 5-50) / (10 ^ 5 50) = 1-1 * 10 ^ -3.
Dus de macht aan de ingang punt is
(1-gamma ^ 2) * 10 ^ -3 = 2 * 10 ^ -6.
Dus de spanning op de ingang
V ^ 2 / (2 * 10 ^ 5) = 2 * 10 ^ -6
V = 0.63V
Dus in het dismatch geval, de spanning is eigenlijk het dubbele van de ingangsspanning voor matching geval.Ik ben erg verward over.Kan iemand uitleggen wat hier gebeurd is.In sommige toepassingen, is de maximale spanning beter dan maximaal vermogen, dus waarom heb je aan de macht wedstrijd hebben in alle plaats van de antenne naar LNA.
Bedankt