Wat doet de precisie waarde in Verilog Tijdschaal vertegenwoordigen?

V

verma.ind

Guest
Toen definiëren we `tijdschaal 1ns/1ps 1ns is de referentie-tijd en de 1PS als precisiewaarde Deze referentie tijd is voor simulatie en vertragingen, maar wat dat precies de tijd vertegenwoordigt in de simulatie en vertragingen? Bedankt

`Tijdschaal 1ns/1ps betekent Wat keren dat je mensioned in Verilog-code zal worden genomen in ns. bijvoorbeeld. # 22 / / 22 ns resolutie van 1PS betekent dat u kunt # 0.001; / / 0,001 ns / 1PS als kleinste weergave van de tijd. # 0.000123 / / dit betekent 0 ns

is dit ook gerelateerd aan de bemonstering van de input betekent dat als u zijn polsslag van minder dan resolutie tijd, dan is de simulator niet zal sample die waarde?

Ja, precies of u heeft polsslag van minder dan resolutie keer dan, de simulator zal niet sample die waarde, de resolutie is de kleinste tijdseenheid die je kunt zien op de simulator. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 3 minuten: [/color] [/size] een voorbeeld voor uw begrip als wij moeten RS100 verzamelen en de kleinste waarde van de RS moet worden Rs 1.So als je 50 paise zul je Noy tellen in RS 100. 1ns/1ps is gelijk aan 100 / 1 hoop dat je het concept.

Thank's een hoop jongens .... Ik vroeg me af ABT deze QSN ... vanaf 6 maanden ... nu u mensen schraapte mijn twijfel. THANKS A LOT

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back