waakhond met lange vertraging

W

Wanchope

Guest
Hoi,
Ik vond een van mijn microcontroller systemen hangen van tijd tot tijd.Als het hangt, moet ik de batterij te verwijderen en wacht 20 seconden voor de condensator te lekken.Daarna sluit ik terug de batterij en het systeem zal weer werken.
Ik wil graag het ontwerp van een hardware waakhond met deze 20 seconden vertraging.Wanneer het systeem actief is, zal de MCU geven een hartslag iedere puls 1 seconde.Als de hartslag niet wordt gedetecteerd door deze watchdog timer, zal het trekken hoog de poort van een PBO en wacht 20 seconden voordat het trekken van de poort pin.
Elke suggestie te gaan over dit?
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Wanchope wrote:

Hoi,

Ik wil graag het ontwerp van een hardware waakhond met deze 20 seconden vertraging.
Wanneer het systeem actief is, zal de MCU geven een hartslag iedere puls 1 seconde.
Als de hartslag niet wordt gedetecteerd door deze watchdog timer, zal het trekken hoog de poort van een PBO en wacht 20 seconden voordat het trekken van de poort pin.

Elke suggestie te gaan over dit?

Hoi,
Ik heb niet helemaal begrijpen waarom je een pet voor 20 secs kwijting.Is het niet voldoende om de micro met behulp van een horloge hond uitgang reset?
Iedere hoe, als u hoeft te doen, de manier waarop je wilde, gebruik maken van twee monoshots.Een van hen moet een retriggerable monoshot met een polsslag tijd van boven twee sec., Zeg, 2,2 sec.Trigger dit retrig.mono gebruik van de 1 sec.systeem pols.Bij afwezigheid van de 1 sec.puls, zal de mono time-out en gebruik de dalende flank van de puls een tweede mono-trigger met een puls periode van 20 sec.Gebruik deze 20 sec hoge hartslag te rijden de PMOS.

Groeten,
Laktronics

Bedankt.
Bijgevoegde een mogelijke route.
Maar ik voorzie een probleem.
Als het systeem hangt op de eerste keer, dwz.geen hartslag polsslag helemaal, zal dit circuit niet tot de reset-puls.
Eventuele opmerkingen?

Hoi,
Voor het probleem dat door u, kunt u waarschijnlijk of de Power On Reset pols met je twee seconden klok en toe te passen als trigger, uitgaande van de klok zal steken op nul wanneer mislukt.

Groeten,
Laktronics

Bedankt, Laktronics.
Ik bouwde het circuit vandaag, en vond een fout.
Wanneer de MCU hangt en de hartslag pin blijft op laag, is gereset niet gebeurt.
Any clue?

Ik denk dat het sa perfecte baan voor iets als de PICAXE-08 ..
Cutting verhaal kort, een 8-pins PIC gebaseerde microcontroller met BASIC interpreter ..
Bijna geen externe componenten nodig zijn, en als je het spul voor de eerste keer verander gewoon de code ..

Kijk, stuurman, is de 555 nog steeds goed, maar in toepassingen die een beetje verstand van de 555 van het volgende millennium (PICAXE) lijkt veel betere optie ..

Neem een kijkje op deze:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=316309&highlight=picaxe switch

Rgds,
IanP

Hoi,
Gelieve test het circuit de toepassing van een klok om haar inbreng en kijk of de reset wordt gegenereerd wanneer de klok wordt gestopt.Door de manier waarop je spraken van de productie van een 20 sec.pols en niet reset puls in uw eisen?.

Groeten,
Laktronics

Ik gebruikte de functie gen voor de 0.5Hz pols.Als ik de klok verwijderd input fysiek, de schakeling werkt.Maar als ik gewoon uitschakelen van de functie gen (het verlaten van de klok pin intact), is het niet.
Ik heb nog een test opnieuw te bevestigen.In eerste geef ik een puls op de klok ingang (pin 2), dan de grond van de pin.De schakeling werkt niet.
Ik denk dat de transitor altijd wordt ingeschakeld, de dop altijd kreeg geloosd, en pin 6 & 7 is onder de drempelwaarde.Daarom is pin 3 van de eerste 555 blijft hoog en niet het genereren van de hoog-naar-laag trigger op de tweede 555.Ik denk dat een HEF4538 het probleem zal oplossen.Maar een betere oplossing met behulp van de stroomkring?

Hoi,
Je hebt het probleem rechts.Mogelijk moet u naar AC paar de trigger-ingang en een geaarde emitter gebruik NPN-transistor met haar basis rechtstreeks door de puls-ingang aangedreven door middel van een basis weerstand.

Groeten,
Laktronics

Hoi,
Ik denk dat dit circuit kan je helpen
Alleen opnieuw controleren polariteit van de signalen
Genieten

Wanchope,
The Maxim 6369 serie van WD timers voorziet vertragingen van maximaal 60 seconden.
http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX6369-MAX6374.pdf
Reagrds,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back