Vraag: hoe NF te verminderen in een ontvanger?

W

Wilson98

Guest
Gelieve adivse hoe NF te verminderen na LNA in een BTS (Recevier).

vermindering van het verlies van de filter te ontvangen, te gebruiken en krijgen een laag geluidsniveau hoge LNA

Wilson98 schreef:

Gelieve adivse hoe NF te verminderen na LNA in een BTS (Recevier).

Ik denk dat u kunt zeggen: als de leden

en u kunt filteren brengt het na de LNA zal dit filter vermindering van de NF van de
maar dit is moeilijk als het is geïntegreerd reciver coz u moet het filter van de chip

maar als de reciver in PCB u kan doen

Hoi,

Als je niet kan veroorloven input filter en je hebt SSB-ontvanger, dan na gebruik van het LNA beeld afwijzing mixer (IRM).Het gebruik van IRM zou moeten verminderen het ruisgetal van 3 dB volgens de theorie (beeldruis wordt geconverteerd naar dezelfde IF, zodat de geluid-vermogen is twee keer de macht komen van de interne-band).

Het zal iets minder in de praktijk, afhankelijk op de afbeelding afwijzing bereikt en de bandbreedte van de afwijzing.

flyhigh

hi,

Gebruik high gain laag NF ampifer na LNA podium.Gebruik de BW zo smal mogelijk.

eecly

Eerste van alle verliezen te verminderen vóór 1 LNA:
1.) Insertion loss van een voorkeuze-filter
2.) Matching verliezen
3.) Verlies op de lijn

Verhoging isolatie van mogelijk in de buurt van-door de zender.

...

Het kiezen van een winst hign LNA is een goede manier en de noodzaak om te zorgen voor de input matching netwerk voor LNA

Strarting van uw vraag en als het is geformuleerd, Het naad dat u al LNA hebben een goed, maar het masker niet genoeg de NF van de volgende fasen.
Dus de oplossing is het verminderen van de NF begin van de keten van de mixer.
Veel deskundigen tecnically volkeren antwoordde voor mij.
Ik geef je een oplossing vanuit een economisch oogpunt.

Meestal wordt er een gemeenschappelijke dubbel gebalanceerd mixer heeft een NF> = 7 dB.
Meestal zijn de IF-versterker heeft een NF in de 5 dB bereik.

Voor mijn kennis, de kosten van een mixere hoger is dan de IF-versterkers.
Probeer versterker vervangen door de IF-versterker met een laag geluidsniveau IF.Watkins Johnson, bijvoorbeeld, produceren weinig lawaai, goedkoper, loodhoudende MMIC Versterkers.
Merk op dat 2 dB korting op de IF's NF versterker en 2 dB korting op de mixer NF is hetzelfde!

Sergio Mariotti schreef:Dus de oplossing is het verminderen van de NF begin van de keten van de mixer.

.... Ik geef je een oplossing vanuit een economisch oogpunt.....

In mijn idee, om het systeem te lager de NF van de, moet u de lage voegen selecteert u het verlies van de filter en lage NF van de eerste fase LNA.But lage NF van de LNA vaak geen afspiegeling cofiction laag, dus veel mensen met het type gebruik evenwicht.en dit mogelijk is, omdat de koppeling 3DB hebben nu minder verlies zoals van aneren.

In de praktijk winst van LNA kan niet willekeurig hoog worden vastgesteld zonder trilling!Ook een te hoge gain zal invloed hebben op uw systeem te verwerken vermogen dop (IP3, P1dB zal worden verlaagd).

Je hebt echt te ontwerpen een evenwicht te vinden in uw systeem.Soms kunt u schakelen LNA winnen om P1dB te verbeteren, met behulp van geschakelde LNA design

Hoi,

Ik heb enige ervaring met LNA design.In vaak geoptimaliseerd voor winst / ruis afweging, input SWR is van secundair belang.Echter, meestal grote VSWR (> 3), dat gaat hand in hand met de gebruikelijke gain geluid gekozen / kan antenne missmatch een input filter of en dit is niet aanvaardbaar in sommige toepassingen, dus men moet de LNA redisign en NF offer sommigen stay tuned .

Hoge input VSWR truc kan een onervaren ontwerper in het meten van G / NF door de invoering van grote uncertanity.De essentie van de verschijnselen is dat lawaai stroom geïnjecteerd uit de geluidsbron komt tot uiting bij de ingang, dus noch het invoeren van de systeem noch verschijnen op de uitgang en het instrument wordt gek maken van de lage en hoge G NF lezen.@ Gilent heeft de ingebouwde rekenmachine uncertaniny in hun nieuwe instrumenten.U kunt meer informatie vinden over dit op hun site.

flyhigh

Behalve al het andere die zijn genoemd, zorgen ervoor dat u niet LNA hebben een lossy-kabel aansluiten van uw antenne aan op de eerste fase (filter of).Een blik op de Formule Friis zal u tonen wat u moet doen en waarom.

Kruis

Hoi,

Hier zijn enkele tips.U mag niet in staat zijn om ze te gebruiken al als gevolg van beperkingen van het systeem.
1) De laagste ruisgetal meestal niet gebeuren op de maximale winst.Het op iets verlaagd te krijgen.
2) Gebruik goede diëlektrische en betalen als gevolg van belang om de dikte / bochten / breedte.
3) Gebruik zeer hoge Q condensatoren.
4) Filter THR voeding.
5) beperken het inbrengen verliezen.

BRM

PS: jupitorcuu: waarom voel je je CDMA vereist mindere NF.Als u de NF toenemen dan meer vermogen nodig is leidt tot een verhoogde interferentie bij andere gebruikers het verlagen van de capaciteit.

Sorry, ik eis betekent CDMA NF minder tough.Compare met andere systeem, CDMA-code kan informatie terug te vorderen van lawaai vloer.

Het is nogal moeilijk uit te verlagen NF overall na LNA.
Deze eenvoudige formule zal u helpen ..

NF = NF1 (NF2-1) / G1 (NF3-1) / G2 .....

U kunt gebruik maken van high-gain versterker na LNA naar ontvanger te verbeteren van de algehele NF

eecly

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back