[Vraag] bepalen bandbreedte in IE3D

M

micro_tech

Guest
Hallo, ik ben met IE3D aan patch-antenne simuleren ...
Ik heb je de S11 return loss simulatie resultaat, maar ik weet niet hoe de bandbreedte van deze antenne te bepalen van het resonerende freq.
kan iemand mij een idee geven hoe het cijfer uit deze bandbreedte ...
thanx ...

Hoi,

De bandbreedte van een antenne verwijst naar het bereik van de frequenties waarop
de antenne kan goed werken.Bandbreedte De antenne is het aantal
van Hz voor die van de antenne zal vertonen een staalkabel minder dan 2:1.
De bandbreedte kan ook worden beschreven in termen van het percentage van de
middenfrequentie van de band.
BW = 100 × (FH - FL) / FC
waar FH is de hoogste frequentie in de band, FL is de laagste
frequentie in de band, en FC is het centrum frequentie in de band.Toegevoegd na 56 minuten:In Ie3d U kunt toevoegen vlag of Marker & vinden het bereik van-10dB Returnloss.

met de hierboven genoemde formule U vindt het percentage bandbreedte.

Ja.Gebruikers kunnen toevoegen vlaggen en markers met behulp van de muis op de curven voor S-parameter display.Dan, op de markering lijst aan linkerkant, kunt u prima de exacte locatie tune (x of y) van elke marker en vind het verschil van een 2 markers.De DX van 2 markers is de absolute bandbreedte.Met de formule van baraguru de terbeschikkingstelling, kunt u de relatieve een.Groeten.

Hi balaguru thavamani,

Eerste thanx voor het antwoord, maar eigenlijk weet ik dat de definitie van de bandbreedte ...
Ik heb net al dat er sprake is van somekind functie in IE3D, die automatisch kon laten zien de bandbreedte waarde ...
want ik had gebruikt een andere simulatie software voordat IE3D die voorzien in deze functie, goed in ieder geval zou kunnen geven auto-merk fl en FH (lagere en hogere freq bereik) ...

OK, terug naar de realiteit, hoe ik kan toevoegen een merk / markering in de IE3D?
want vanaf Modua ik niet vind die menu ...

Thanx ...

Hoi,

Voor het toevoegen van markers,

Controleer of het selectievakje van de vereiste parameter in modua zeggen dB [S (1,1)] voor
Returnloss & Door schuiven over de grafiek en klikken met de linker muisknop kunnen we markers toevoegen.

Zoals gezegd kunnen we Mr.Jian kunnen verfijnen voor de gewenste frequentie door te dubbelklikken op de markering waarden die worden weergegeven op de linker kant van de Modua.

We kunnen in staat om zowel X en Y waarden voor fijnafstelling bewerken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back