volume regelaar met 8051

N

Neelam

Guest
lieve vrienden

kan iemand please help me out ontwerpen van een eenvoudige lage kosten volume regelaar minimum van 15 stappen en via een interface met 8051

wachten op antwoord
thankyou
Neelam

Niet een zware taak, met behulp van 4 output poorten, het ontwerp van de haven met weerstand netwerken die is aangesloten op de verdeler.

Van weerstand Audio ---- ---- ------------------ ----> audio-uitgang
| | | |
Resistor netwerken --

P0 P1 P2 P3

Waarschijnlijk is de makkelijkste manier van controle volume van 8051 is het gebruik van een digitale potentiometer.
Goed voorbeeld van hoe dit te doen kunt u vinden op MAXIM site:
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/1828
Quote:

Gecontroleerde behulp van een 3-draads interface, Maxim biedt ook de MAX5400/1/2 apparaten.
Deze bieden 256 kranen voor die toepassingen die iets hogere resolutie en hebben een 3-draads protocol beschikbaar voor controle.

Dankzij stephen_h & IanPfor beantwoorden.Stephen_h Maar als ik ga weg waar de audio-ingang als de weerstanden netwerk geven zou worden aangesloten op 89C51.

De optie met weerstanden kan per bijgevoegde tekening worden gerealiseerd.
Lins P0 tot P3 controle volume in 16 stappen, lijn P4 = Audio OFF.
Het selecteren van de waarden van de weerstanden je die audio-controle onthouden moet worden (zoals ons gehoor is), logarythmic ..
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Neelam,

Je zou kunnen proberen met behulp van de uC met een analoge multiplexer als CD4051 / CD4067 toon te voeren / vol controle.

Ik hoop dat dit helpt.

bimbla.

hoi,

U kunt gebruik maken CD4067 analoog multilplexer voor volume regelaar met 16 stappen.
U kunt rijden selecteren lijnen van dat met 89C51 poort.

Bouw een spanningsdeler per vereiste stappen in db en sluit audio-signaal naar de spanningsdeler en sluit ech knooppunt van de scheidingslijn te ingangskanaal van 4067.en op van 4067 zal worden ur volume gecontroleerd signaal.

Plz vinden bijgevoegde tekening regeling ...... vergeven voor mijn slechte tekening.

Er zijn ook beschikbaar volume regelaar ICs van Princeton of u kunt gebruik maken van digitale potentiometers beschikbaar van Maxim.

Beste Luck ..

suryakant.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

u kunt
PT2257 serie-Electronic volume controller IC in 8-pin SO-pakket.van Princeton
Technology Corp

is I2c gecontroleerde apparaat, easliy interface heks microcontroller

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back