Vivaldi Antenna, Simulatie en Meaturment resultaten,

K

KMPA

Guest
Hi to all,
Ik ontwierp een Vivaldi-antenne met taps tarief van (exp (0,15 * z)) in de 500-2500MHz frequentiebereik op RO4003 substraat met ER = 3,38 (Fig.1).De simulatie resultaten (Fig.2 en Fig.3) dat uitgevoerd met Ansoft HFSS V9.1 raming zeer goede prestaties (VSWR <1.6:1).maar als ik de bouw van deze antenne en gemeten input VSWR van het, ik zag dat VSWR het groter is dan 3:1?(Fig.4 en Fig.5).Ik simuleren deze structuur door de veronderstelling dat de bouw tolorances maar simulatie-uitkomsten niet veranderen.Ik beleave die haven definitie is verkeerd.
Upload ik mijn structuur. Zaterdag bestand Kan iemand simuleren deze antenne met andere software (CST of IE3D of ...)

Thanks in advance
KMPA
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Hallo,

Ik
ben niet zeker over de manier om je te helpen, want ik
ben gewoon proberen om erachter te komen hoe te trekken een exponentiële conus in hfss v9.1.Hoe heb je trekt je?

Bedankt

Hi gregb3d,
Ik drowe y = f (x) in AutoCAD met een simpele code AutoLISP en ingevoerd te HFSS.

Hier resultaten berekend door MWS.
De energie is gesedimenteerd tot-40dB.

Welke poort die je gebruikt in fysieke realisatie?Coaxiale strippen overgang?

Sante

eirp

PS: Ik moest iets veranderen de haven regio door toevoeging van kleine strook feeder.Maar dit zal niet van invloed op de resultaten van een perceel.

KKS te gregb3d:

In MWS kunt u eenvoudig maken met behulp van analytische bochten VBA macro's toegankelijk vanaf MWS GUI.Ik weet niet of HFSS heeft ook een dergelijk instrument, maar het
is zeer praktisch

Hoi,

Ik
ben het nabootsen van je. Zaterdag bestand nu in hfss v9.1 en
ik zal u laten weten wat ik krijg.uit mijn ervaring
is het meest waarschijnlijk een haven definitie probleem.

gregb3d schreef:

Hoi,Ik ben het nabootsen van je. Zaterdag bestand nu in hfss v9.1 en ik zal u laten weten wat ik krijg.
uit mijn ervaring is het meest waarschijnlijk een haven definitie probleem.

Hi gregb3d,
vinden, kunt u het bijgevoegde bestand AutoLisp,
Dit bestand trekken een vivaldi curve.

Groeten
KMPA

Hallo,

KMPA:

Hieronder zijn de resultaten die ik met je. Zaterdag bestand.De S11 resultaten kijkt net als de jouwe.Ik gebruikte een waveport in de simulatie.

eirp:

Je zou gelijk kunnen hebben over de haven niet het probleem, maar ik
weet niet zeker wat kan verkeerd zijn.Misschien is het rad is te klein?

gregb3d

Hi eirp,
indien het mogelijk voor u, kunt u post hier uw simulatie project van Vivaldi met MWS,

Bedankt
KMPA

kmpa,

Heeft u geprobeerd uw simulatie uitgevoerd met metalen van eindige dikte?

gregb3d

Hoi,
Ik gebruikte een 35 um dikte voor alle metalen in vivaldi antenne en gesimuleerde het weer met Ansoft HFSS V9, maar VSWR curve niet veranderen.(jpeg is VSWR)

KMPA

Hoi!

Ik heb een nieuwe proefversie van CST, kunt u zenden mij naar de file.sat van de vivaldi antenne, dus ik kan proberen te simuleren dat?

Heb je de hfssv9.1 array model van uw vivaldi antenne? Ik wil simulat, maar ik weet niet hoe formulat het model van vivaldi antenne array? hoe je? thanks!

Van de *. zaterdag dossier:
1.de golf poort niet aanraken zowel metaalplaat.
2.de straling grens vak niet groot genoeg in vergelijking met uw golflengte.

Simulatie is aan de gang, ik houd u bijgewerkt.Ten minste het deel van het resultaat van 0.5 ~ 0.8GHz ik heb is leuk, en het is ver van uw simulatie resultaten.

Groeten,

hoi!
Ik heb uw downloaden *. zaterdag bestand en importeren in de HFSS v9.0, vind ik dat de positie van de bovenste massaplaat niet strookt met de sub.maybe dat is de reden!Ik ben een beginner van hfss, en ik wil simulat vivaldi antenne array, kunt u me de exictation en de randvoorwaarden van uw voorbeeld gepresenteerd
here.From mijn simulatie, het gebied uitgezet op de antenne cannt reis door de manier van sleuf line.can u me de reden? De poort is golf haven en het bovenste en onderste grens van de antanna is Pere, rechts en links grens is PerH.de brede kant van de sleuf lijn van de antenne is straling grens.
bedankt

OK, de hele HFSS project bestand is bijgevoegd, en een deel van de simulatie resultaten.I dont hebben genoeg tijd om te simuleren breed frequentie bandbreedte (zelfs dit deel van de resultaten kost me meer dan 2 dagen simulatie), maar de huidige resultaten in ieder geval zin te vergelijken met de meetresultaten.

Groeten,

S11, VSWR, en stralingsdiagram plot.

Groeten,

Guanghua schreef:

hoi!

Ik heb uw downloaden *. zaterdag bestand en importeren in de HFSS v9.0, vind ik dat de positie van de bovenste massaplaat niet strookt met de sub.maybe dat is de reden!
Ik ben een beginner van hfss, en ik wil simulat vivaldi antenne array, kunt u me de exictation en de randvoorwaarden van uw voorbeeld gepresenteerd

here.From mijn simulatie, het gebied uitgezet op de antenne cannt reis door de manier van sleuf line.can u me de reden? De poort is golf haven en het bovenste en onderste grens van de antanna is Pere, rechts en links grens is PerH.
de brede kant van de sleuf lijn van de antenne is straling grens.

bedankt

Thanks a lot!
Ik heb verworven, dat de golf haven in HFSS moet worden ingesloten door Pere grens voorwaarden, toch? De simulatie met HFSS behoeften veel tijd.Misschien is de simulatie van een antenne-array is van de vraag.
Een andere vraag over de AutoCAD: Hoe importeer de AutoCAD bestanden in het actieve venster HFSS? Ik heb download uw voorbeeld (*. zaterdag) en importeren in AutoCAD, de geometrie wordt weergegeven juiste ly in de AutoCAD window.But toen ik uitvoeren het soortgelijk proces van AutoCAD bestand dat wordt verkregen door slaan bijvoorbeeld als *. dwg-bestand naar HFSS 3D Modeler, de foutmelding "U importeert een native lichaam"!WAAROM?

Hoi!
Ik wil dat het gebied de distributie op de zone in de buurt van de vivaldi antenne, maar ik kan waarnemingspunt de velden aan de boven-en onderkant massaplaat,
kun je me helpen? De velden DIS bijdrage tussen de twee lijnen sleuf kan niet worden weergegeven? Waarom?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back