vingers en multipliers

Thans spminn en forkschgrad en de resterende frnds, zodat u mean, capaciteit tussen S / D en substraat zal verminderen, is het goed, ok. maar enige twijfel is er, dat is als een transistor wordt gevingerd in 4. dus er zijn 4 poorten en 5 s / d ok. dus er zijn 4 CGB, 4 Cgs en 4 CGD. maar zonder vingeren slechts een CGD, CGS en CGB. gelieve te verduidelijken

Ik denk dat ze hetzelfde zijn in schematic.But in de lay-, Fingers minder parasitaire cap hebben.

Het toevoegen van de vingers verhoogt de parasities caps, maar het wordt overdreven door de voordelen van matching, het gemak van de huidige versterking, miniming LOD effect etc.

[Quote = gksivas] Thans spminn en forkschgrad en de resterende frnds, zodat u mean, capaciteit tussen S / D en substraat zal verminderen, is het goed, ok. maar enige twijfel is er, dat is als een transistor wordt gevingerd in 4. dus er zijn 4 poorten en 5 s / d ok. dus er zijn 4 CGB, 4 Cgs en 4 CGD. maar zonder vingeren slechts een CGD, CGS en CGB. gelieve te verduidelijken [/quote] Ja hek capaciteiten niet verminderen als je vingeren, maar als je beginnen met het tekenen te breed poorten, de poort gaat uitzien als een RC-ladder bij hoge frequenties. De lange poort kan laat de voorkeur helemaal maar het hoogfrequente transconductantie van de MOS wordt geschroefd op.

Finger resultaten in MOSFET delen drain of zuur. Multiplier zullen de resultaten m individuele MOSFET heeft zijn eigen aparte source en drain

Hallo allemaal, hoe je vingers en de multiplier van de twee transistoren A en B in het schema van een stroom spiegel met een common-zwaartepunt lay-out zoals: ABAB BABA f = 2 m = 2? of f = 1 m = 4, omdat zelfs binnen een rij alle gevallen van bijvoorbeeld A worden gescheiden door gevallen van B? moeilijker: AABAA BBABB eigenlijk 3 aparte transistoren met 2 keer f = 2 en een keer f = 1 Wat is de meest realistische setting voor f en m in de schematische modellen voor dergelijke arrays? Dank je wel!

Mijn persoonlijke ervaring is nooit meter. In het algemeen per definitie het is gewoon een veelvoud van de apparaten, maar het grootste deel van PDKs ik heb gezien niet goed werken met hen. a) kijken naar het model bestand en je zult zien dat m betekent niet dat je hetzelfde apparaat m keer in parallel. Het wordt gebruikt voor de berekening van W en de totale niet reflecterend 4 verschillende apparaten. b) indien je Monte Carlo heel vaak met behulp van "m" geeft u onjuiste antwoorden. c) indien je mismatch en dat wil zeggen "m = 4" voorkomt dat fungeert als een apparaat niet als 4 onafhankelijke degenen. d) zeer vaak LVS / PEX zal problemen hebben met "m" Mijn persoonlijke advies is niet gebruiken. Ik heb geen probleem met "NF" Ik geef de voorkeur aan bijvoorbeeld een naam geven (nu zal ik spreken cadans) zoiets als PM2, wat resulteert in 4 onafhankelijke apparaten parallel en alle modellen en Monte Carlo sims zal zijn ok. Ja je moet wennen, maar het is een veilige manier om te ontwerpen.

De twee concept zijn zeer vergelijkbaar, maar er zijn belangrijke verschillen als het gaat om de uitvoering, in het bijzonder wanneer matching is van cruciaal belang: - wtot = WF * nf * m is nogal een ruwe benadering van de laatste technologieën - de vinger breedte van invloed op een aantal parameters in de MOSFET model (zie BSIM3 oe EKV-modellen) bijv. drempelspanning, Vdsat, etc - twee apparaten waarvoor wtot1 = wtot2 geen match opleveren in het algemeen als gevolg van tweede orde effecten zoals STI stress - het gebruik van meerdere vingers vermindert meerdere parasieten, wat goed is voor snelheid en lawaai - interdigitatie vereist meestal meerdere vingers - gemeenschappelijke zwaartepunt lay-outs vereisen doorgaans zowel Pas op er zijn verschillende PDK die er zijn die niet nf controleren tijdens LVS, dit kan genereren heel andere resultaten tussen lay-out en schematische

Vingeren: Het betekent dat het snijden van de enkele transistor in veel ... dat wil zeggen Voorbeeld: De transistor "A" met de volgende parameters Totale breedte = 80u; & Totale lengte = 40U; vingers = 1 ... Nu, als we willen dat een van de transistor vingers als 10 de parameters zijn als W = 8u, L = 4u, zal vingers = 10 ... Het belangrijkste is de totale breedte niet veranderen i .. e .., te vermenigvuldigen elke transistor breedte zonder. vingers als W = 8 n vingers = 10 nu 8 * 10 = 80 is totale breedte ... hetzelfde voor de lengte ook L = 4 n = 10 vingers nu 4 * 10 = 40 is de totale lengte ... Nog een belangrijk ding is in de vingers transistor is S of D is het delen van ... Multipliers: Het betekent dat de enkele transistor wordt er geen hebben. van multiples ... De vermenigvuldigd transistoren zijn als normale transistoren ... Hun is geen delen van S of D. .. S & D zijn met verschillende terminals ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back