Vergelijking van twee fase opamp en gevouwen cascode opamp.

L

legende

Guest
Jongens!Wie kan mij vertellen voordeel en nadeel van twee-fase opamp en gevouwen cascode opamp?Met vriendelijke groet!

twee fasen opamp
- Bepaalt dat de interne compensatiegevouwen-cascode opamp
- Meer spanning vertekenende
- Vereist meer VDD stahoogte
- Lawaaiiger
Compensatie door middel van externe belasting C

Dat
is wat ik me goed herinner van de bovenkant van mijn hoofd ..

Het lijkt me een beetje vreemd, te vergelijken met twee fase architectuur op een enkele fase architectuur.

Meestal praten, enkele stadia bieden lagere winst, beperkte output swing en externe stabilisatie in vergelijking met twee fasen architecturen.

Als voor de gevouwen cascode architectuur biedt ook een aantal voordelen:
- High Gain
- Hoge BandWith
- Limited uitgang schommel
- Laagspanningsrichtlijn Functionnality

Allen zijn verkeerd!

De gevouwen cascode is een techniek om uitbreiding van de common mode input range mogelijkheid om een spoor of een beetje verder.Ook de spanning van het besturen van het vermogen om op een twee fase ontwerp of de uitgangsspanning bereik voor een ontwerp-fase wordt verlengd.

Een fase modellen worden alleen gebruikt als u slechts kleine cap lasten.De drwaback van het gevouwen cascode is dat vouwen knoop creëert een parasitaire paal.Dus maximale winst bandbreedte product is beperkt independend van de minimale winst die de opamp moet stabiel.

Algemeen, de gevouwen-cascode is een fase versterker toe te passen voor de meeste toepassingen.Het nadeel daarvan is dat de output van de schommel is klein vanwege de stapel cascode transistor.

Als een grote schijf capaciteit nodig is, een buffer stadium wordt toegevoegd.
Als een grote zwaai van de productie nodig is, een ander stadium wordt toegevoegd aan de gang.

Ik denk dat gevouwen-cascode kan meer gain.but meer spanning.

Nogmaals: De gevouwen cascode geen betrekking heeft op een enkele of dubbele stadium ontwerp.De gevouwen cascode ook de output rijden capaciteit om het MOS-ingang van de output stadium.Anders input common mode bereik en output stadium gedreven in strijd is.De gevouwen cascode zouden kunnen worden toegepast voor enkele en dubbele fasen.Een enkel stadium opamp is een gm-fase, een dubbele etappe opamap heeft een tussentijdse knoop en moeten worden gecompenseerd voor de eenheid krijgen stabiliteit.

De Gevouwen Cascode architectuur laat toe om een cascode differentiële paar in een lage voedingsspanning environnement, waardoor ook de output cascode belasting, en dus voor het verkrijgen van een hoge winst stadium, nog steeds in een lage spanning environnement.

Echter, deze architectuur, zoals elke cascoded architectuur lijdt beperkt output swing in vergelijking met hun niet-cascoded tegenhangers.

De foded-cascode architectuur hebben ook het voordeel van de vermindering van de input capaciteit van de route.In feite, terwijl in de niet-cascoded differentiële paar structuur, de cgd capaciteit wordt vermenigvuldigd met de versterker krijgen toen gezien bij de ingang, het is slechts vermenigvuldigd met de casode winst in cascoded differentiële paar (ongeveer gm_diff / [gm_casc gmb_casc]).Dus, het verlaagt de vorige fase
van de belasting, of vermindering van de belasting in de output feedback, waardoor een grotere bandbreedte dan de niet-cascoded tegenhanger.

Beter ICMR in gevouwen cascode.Beter open lus winst in twee fasen opamp ontwerp.

Twee fase opamp heeft een lagere bandbreedte, slechte PSRR als gevolg van de compensatie condensator.

analoger schreef:

Twee fase opamp heeft een lagere bandbreedte, slechte PSRR als gevolg van de compensatie condensator.

gevouwen cascode

voordelen
hoge meerwaarde, geen noodzaak voor compensatie, goede psrr

disadv

noodzaak CMFB circuit, Bais ckt, hoge o / p impedantie, o / p schommel is laag, common mode range hetzij op poitive of negatieve zijde zal worden beperkt u haveto gaan volledig complementair aan goede CMR

in twee fasen

voordelen

goed o / p schommel, lichaamsgewicht zal hoog in vergelijking met gevouwen [met behulp nulling weerstand],
een goede winst, lage ruis in vergelijking met gevouwen

disadv

noodzaak compensatie, slechte psrr

Ik weet niet wat jullie denken, maar om de versterker moeten we ook te vergelijken er toepassing.

Ik bedoel dat cascode amp wordt gewoonlijk gebruikt voor het besturen van een capacitieve belasting, dus gebruikt op geschakelde cap voor bijvoorbeeld.
Maar 2 stadium amp kan rijden een weerstandsbelasting als de tweede fase is een lage impedantie buffer.
Wat denk je?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back