Unit / donker schakelaar

G

gnomeman

Guest
Hi bende.Ik heb een vraag om uit te gooien naar het forum.
Is er een licht / donker schakelaar circuit daar thats eenvoudige of vrij eenvoudig dat geen stroom nodig heeft voor het circuit zelf?
Met andere woorden, ik ben op zoek naar een circuit dat schakelaars lichten op in de schemering en uit bij dageraad.Ik wil het gebruiken voor dc of ac circuit, als het alleen voor dc, thats ok.
Ik heb een Google-zoekopdracht voor licht / donker schakelaar circuits, maar alles wat ik nodig vond macht voor het circuit zelf.
Alle hulp zou zeer gewaardeerd worden.
Rekening

Natuurlijk is de licht / donker detector circuit moet worden aangedreven.U kunt een die veel gebruik maakt van de huidige of maak een die gebruik maakt van een zeer lage stroom.

Er zijn verschillende types van commerciële producten die gaat u op in de schemering en uit bij dageraad.Kortom, ze zijn foto-elektrische cellen dat de huidige blok aan de belasting wanneer licht valt op hen.Ze vereisen geen externe voeding, ze de stroom in het circuit waarin ze zijn geplaatst controle - als er stroom naar de lampen licht, zullen zij functioneren.

Westek, Omron, Pelco zijn een paar van de vele fabrikanten.U kunt zie voorbeelden op:

http://www.amazon.com/Westek-SLC4CW-Screw-Light-Control/dp/B000FKDM28

http://www.amazon.com/dp/B000Z997R8?smid=ATVPDKIKX0DER&tag=nextag-tools-tier1-delta-20&linkCode=asn

http://www.acehardwaresuperstore.com/switch-photoelectric-switch-c-34_325_32514.html

Als dat niet het soort dingen die u probeert te doen, zul je moeten zorgen voor meer details.Welke spanning?Hoeveel stroom of vermogen?Waarom kun je niet gebruik maken van de energiebron voor de bollen te bedienen van het apparaat?

als je gaat om een last te schakelen met een zeer kleine stroom,
en lage voedingsspanning kunt u gebruik maken van een LDR fot dat doel.
zet ze gewoon in serie met uw belasting.

Quote:

kunt gebruik maken van een LDR fot dat doel.
zet ze gewoon in serie met uw belasting.

[quote = "FVM"]Quote:

U blijkbaar niet gelezen de specificatie.
De switch heeft zich te gedragen in de tegenovergestelde manier ...

Bedankt voor al uw antwoorden, zeer gewaardeerd.
Er was een circuit dat ik wilde het apparaat te gebruiken op oorspronkelijk, maar na het lezen van uw antwoorden en het denken over, dacht ik achteruit.

Hier is wat ik oorspronkelijk wilde doen:
Ik heb een zonnepaneel van een bos van zonnecellen.Ik wilde het panel tot 10 AA-batterijen op te laden.In plaats van het zetten een diode in serie om de batterijen te houden van af te voeren naar het paneel 's nachts, wat zou de output van het panel een beetje, ik wilde een niet aangedreven licht / donker schakelaar in serie zou uitschakelen op het paneel zetten nacht.Ik dacht als het paneel is uitgeschakeld, zou de batterijen niet verlenen van kwijting aan het panel en als bonus zou ik niet los elke uitgang van het panel.

Zoals ik al zei, dacht ik achteruit omdat de LDR stroom 's nachts zou niet sluiten het af.
Veel dank aan allen die hebben geantwoord, want er was een aantal nuttige info in.
Bedankt
Rekening

Bill

Uw probleem is ongelooflijk eenvoudig.

Leg een laag huidige SPST relais in de zonnepaneel.Zet de contacten in serie met de batterij-circuit.Wanneer het panel begint te "wakker" bij dageraad de contacten zal sluiten en de circut begint het opladen van de batterijen.Als de zon onder gaat, de contacten open isoleren van de lading en stoppen opladen.Ik zou ook een serie diode, als je er nog geen hebben, om terugstroming voorkomen dat de batterijen aan het panel en relais tijdens omstandigheden met weinig licht.

Als u uw keuze zorgvuldig relais, verlies je alleen een beetje van de beschikbare laadstroom van de relais.Je zou ook zomaar een speciale cel over de relais spoel gewoon het relais macht, als u wilt uw belangrijkste opladen reeks uit afscheid van de controle circuit.

Je zou ook kunnen vergeten toegevoegde circuits, en alleen afhankelijk van de omgekeerde huidige isolatie diode om uw batterijen geïsoleerd van het zonnepaneel in het donker te houden.Als je een goede diode hebt geplukt, zal de omgekeerde lekkage bijna te verwaarlozen.Dat is de manier waarop veel commerciële producten doen.

Hij zei niet wilt gebruiken omdat een diode diode 's vooruit spanning is onaanvaardbaar.
Ik vind dat je de batterij te beschermen IC datasheet lezen, zien hoe werkt het afgesneden van de batterij van belasting door twee MOSFET's.

House_Cat wrote:

BillUw probleem is ongelooflijk eenvoudig.Leg een laag huidige SPST relais in de zonnepaneel.
Zet de contacten in serie met de batterij-circuit.
Wanneer het panel begint te "wakker" bij dageraad de contacten zal sluiten en de circut begint het opladen van de batterijen.
Als de zon onder gaat, de contacten open isoleren van de lading en stoppen opladen.
Ik zou ook een serie diode, als je er nog geen hebben, om terugstroming voorkomen dat de batterijen aan het panel en relais tijdens omstandigheden met weinig licht.Als u uw keuze zorgvuldig relais, verlies je alleen een beetje van de beschikbare laadstroom van de relais.
Je zou ook zomaar een speciale cel over de relais spoel gewoon het relais macht, als u wilt uw belangrijkste opladen reeks uit afscheid van de controle circuit.Je zou ook kunnen vergeten toegevoegde circuits, en alleen afhankelijk van de omgekeerde huidige isolatie diode om uw batterijen geïsoleerd van het zonnepaneel in het donker te houden.
Als je een goede diode hebt geplukt, zal de omgekeerde lekkage bijna te verwaarlozen.
Dat is de manier waarop veel commerciële producten doen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back