Uitgangsimpedantie berekening

B

bhavanireddy

Guest
De DDR SDRAM controller in I.MX25 micro heeft de volgende kenmerken als haar per datasheet / referentie handleiding.

"Voor DDRTYPE = 00 (DDR2 of MDDr) op 25o C in het typische geval is, kunnen de volgende sterke punten rijden worden verwezen: Standard (3,6 mA), Hoge (7,2 mA), Max (10,8 mA) met gelijkwaardige impedantie van 90ohm, 45ohm en 20ohm  respectievelijk. "

Het heeft ook de logische niveaus van min. 1.44V (0.8 * 1.8V VDD) voor woo (Hoog) en max 0.36v (0,2 * 1.8V VDD) voor Vol (Laag).

De geselecteerde station kracht, bijvoorbeeld, is 3,6 mA bij een impedantie van 90ohm.Als we de wet van Ohm toepassen met logica hoog voltage van 1.44V en impedantie van 90 ohm de bron moet worden huidige 16 mA, maar het is 3,6 mA per de datasheet.

Wat is er mis met mijn berekening?De fiches van de meeste van de microcontrollers geven niet de uitgangsimpedantie bij hun digitale I / O en perifere pinnen.Dus ik moet de output impedantie (Zo) te berekenen voor het afstemmen van de PCB impedantie sporen.Hoe weet ik dat de output impedantie (Zo) indien zij niet uitdrukkelijk vermeld in de datasheet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back