ubicom sx of avr?

M

Marmelado

Guest
Hoi!
wat is makkelijker om te leren?
ubicom sx of Atmel AVR?
Bedankt!

Ubicom sx gebruikt software virtuele perifere, is het een goed MCU als uw ontwerp is geen tijd kritiek, en ik denk dat het ontwerp meer bronnen beschikbaar zijn voor Atmel AVR's en meer mensen gebruiken AVR's, voor het leren, ik denk dat beiden op OK.

Moet u denken aan:

1.Wat soort applicatie die u wilt ontwikkelen (echter SX is tijd voor kritische ontwerp - hij heeft 75 Mips met leuke functies die u wont vinden op de AVR)
2.How zou u willen leren:
- Laag niveau assembler (veel gemakkelijk voor SX als je uit PIC wereld)
- Hoog niveau C (AVR is zeer geschikt voor C dan SX,
afgezien van de meeneembaarheid van C, met grote steun van het veld)
3.Future beschikbaarheid en de ontwikkeling van een microcontroller (SX is dood op de ontwikkeling als we niet kijken naar IP2022)
4.Technical ondersteuning als je in de problemen (zeer geschikt voor AVR, veel meer debat forums dan SX)
5.Price (het
is aan jou)

Ik ben beginnen te leren, ik hoorde dat sx is snel en kan draaien pic code, maar AVR is meer als 8051 en gemakkelijker is dat waar?

Hi marmelado,Mijn advies: Koop een ontwikkeling volgens opgave van uw budget.

Wennen met een C of assembler.U kunt schakelen later andere familieleden micro Als u denkt dat de noodzaak (makkelijker als je begint met C).
Gemiddelde tijd een kijkje nemen in de micro-architectuur Harvard en Van_Neuman, CISC of RISC.Het
is veel informatie via internet.
Finnaly, zich niet mengen appels met peren vergelijken.(8051 en AVR, niet nodig, in die volgorde).
Hoewel 8051 het
is mijn mooie micro (en dat ik momenteel gebruikt), ik moet toegeven dat de sterkte van AVR-architectuur die werd ontwikkeld in samenhang met de C taal deskundige (wat ik net als de meeste werken is 32 registers en XYZ indirecte adres registreren)

Groeten,
Silvio

Paralax assembler is zeer vergelijkbaar met 8051 assembler.
Eerste project op SX28 ik maken over Scenix (Ubicom) voorbeeld
base, nagenoeg zonder Reding SX programmering handleiding.

Nou, ik heb een stk500 en een sxkey, ik weet dat er veel steun voor avr onder linux, maar hoe zit het met de sx? Zijn er tools om samen te werken met de sx in Linux? Ik kan ze niet vinden: (

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back