Transistor bronaanpassing?

T

truebs

Guest
Ondanks mijn contionous inspanningen om te leren vertekenende van bijna 3 boeken en een aantal online tutorials, ben ik nog niet compleet duidelijk over.

Kan ik ooit?Als ik kan mij vertellen wat zijn enkele goede praktische notities te lezen voor dit doel.

Wat is het doel en het effect van collector weerstand?Is het effect van de winst?
Als ik weet biaising kan dit worden toegepast op alle circuits zoals osciilators en versterkers op dezelfde manier.

Bedankt!

Het is een beetje als een bevrijden bike.the meer je het doet hoe beter je krijgt in.

Waarom niet setup een transistor op een broodplank en daadwerkelijk doen wat transistor vertekenende en lezingen.

Weerstand Collector (verzamelaar huidige Dous effect van de winst)

Barrybear.

Over "Collector Resistor".

Bijvoorbeeld voor een audio-versterker in een gemeenschappelijk Emitter schem, kunt u besluiten het bedrag van de stroom stablish het operationele Point (steady state) van waaruit de uitgang van de stroom van het circuit zal veranderen in die waarde (van de buurt cero Amp, twee keer de gestage huidige waarde).En dit alles, om een waarde van de stroom die voldoet aan uw behoeften circuit, met behulp van een input stroom die te klein is om te gebruiken voor enig doel.

Nu, gevestigd in wat ik heb ontdekt bij het testen van een aantal circuits:
Als uw huidige ingang is rond de "UA" (micro-ampère), en u hebt ten minste 5 mA voor rijden een last, dan kunt u een verzamelaar weerstand tot 5 mA verwerken met behulp van een voeding waarde van Vcc, zoals deze kunnen berekenen: ( Vcc - VCE) / 5 mA, waar Vce (in theorie boeken) is Vce = 0.7V, maar in real transistors zou veel minder zijn dan die (soms in de buurt van 0V).

En nadat je je weerstand tot 5 mA verwerken, zoek je een transistor dat zij in haar datasheet toont een goede Beta (of HFE) versterking voor dit bedrag van de Collector Current (want dat is wat je in datasheets, de Amplification Beta voor een bepaalde Collector stroom).

En daarna kunt u zoeken naar de basis weerstand waarde en iets anders aan uw 5 mA uitgang van de schijf met behulp van lage stromingen als bron van uw systeem.

Hoop dat dit helpt een beetje.

Dag.

Geachte truebs,
Wat u worden geconfronteerd, heb ik geconfronteerd hetzelfde.Dus donot worden lastiggevallen.Waarom ga je niet via de ee140 webcast van Berkeley.Borderson het goed heeft uitgelegd.
Ik weet donot BJT 'maar MOS is min of meer duidelijk.Je zou kunnen beginnen met enkele fase versterkers.
Het is een heel goed idee om het circuit tuig omhoog en zie haar prestaties.

hoi
eerste, ja wanneer u weet vertekenende concepten, kan u van toepassing op de versterker / OSC.
Ook is de verzamelaar weerstand zetten om te komen tot spanningsverlies.U moet ur Vce die collector-emitter spanning tot ca. worden Vcc / 2.sayif Vcc is 12V, dan Vcc / 2 = 6V.so u moet een ander 6V druppel over Rc en Re.als Re is van een hogere waarde, dan is het zoek impedantie van basis wordt (1 HFE) Re, die hoog is.vandaar Re cant hoog ..
Dus we een iets hogere waarde van de RC voor drop.
hoop dat dit helpt
Abhi

De uitleg van abhy ziet er goed
proberen te concentreren op het concept van de huidige bij wisselende verzamelaar weerstand.

U moet weten wat de belangrijkste reden en het idee van vertekenende.dan zijn er enkele vertekenende netwerken voor discrete en geïntegreerde schakelingen.van de micro-elektronische sedra is een goede referentie.
ja, als je weet dat de vertekening kunt u deze toepassing voor elke vorm van circuits met kleine variaties.

ja sedra-boek Smith is good.u kunnen leren vertekenende uit te

De weerstand aangesloten op de collector vormt de belasting in geval van gemeenschappelijk Emitter, met betrekking tot vertekenende elk circuit heeft zijn eigen vertekenende toestand volgens het doel van het circuit.

Probeer deze link kan het nuttig zijn voor u
http://www.williamson-labs.com/

hallo
alle ur verwarring kan gemakkelijk worden verwijderd wanneer u lezen hoofdstuk no3 van elektronica boek 7th ed. boylestad

Er zijn vele boeken over micro-elektronica, maar ik stel u naar het boek van Millman en helkias of Millman en grabel.from lezen waar U krijgt de volledige idee van transistor vertekenende.
2> electronische apparaten en schakelingen van John Paul (New Age publicatie). In dit boek veel problemen opgelost die r r baseren op transistor vertekenende.
3> elektronische beginselen door malvino. Uit dit boek ook u kan krijgen wat hulp.

Hey man,

vanaf de nul, is verzamelaar weerstand in principe gebruikt om een spanningsval te krijgen en de waarde van de verzamelaar res.uitgangsstroom beslist ur ... n post Awan is een goed coz Boylestead is het beste boek voor studyin basisprincipes van BJT's ... hoop dat dit vindt u met de bevestiging ...

i raden u aan boylestead en nashelsky lezen

de verklaringen zijn zeer goed

van waaruit we kunnen krijgen wanneer u deze boeken hebt kan u deze uploaden naar ons

Alle voorgestelde boeken zijn goed.

Maar je moet echt setup een kleine circuit.Probeer de verschillende vertekenende veranderen en proberen te vergelijken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back