Thermokoppels in de automobiel-en luchtvaartsector toepassingen

J

jmarkwolf

Guest
K-type thermokoppels wordt doorgaans gebruikt voor uitlaatgassen (egt) en cilinderkop (CHT) temperatuur controle in de automobielindustrie en de luchtvaart toepassingen.De sensoren worden gewoonlijk "geaard" op het thermokoppel knooppunt, via de schroef-in plug (egt) en bougie ring (CHT), rechtstreeks aan de motor blok en uitlaat.

Intuïtief zou ik denken dat dit zou ernstige grond loops, en ik zou verwachten dat de ontsteking en bougie geluidsenergie zou voor chaos op de micro-volt signaal op de kruising.

Ik heb niet gevonden elke discussie over dit onderwerp op het web.Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een bron voor deze onderwerpen?

Hoi,
het thermokoppel niet daadwerkelijk geaard als zodanig Commonly het thermokoppel zit in een roestvrijstalen thermische en voor een goede warmte-overdracht, de werkelijke thermokoppel is niet aangesloten.
Dus alleen de warmte goed wordt geaard, niet de thermokoppel zelf.

Oh, dat ze de grond al goed.Ongeveer 2 Ohm tussen beide draden en de draden van het roestvast staal stekker.

Ik wouldv'e dacht dat ze
zou moeten elektrisch geïsoleerd als u, totdat ik gekocht en gemeten aantal.

Natuurlijk geaard TC mogen worden gebruikt in applicaties.Maar de industriële norm is geïsoleerd, zoals gezegd.Met geaard TCS, de versterker moet beschikken over voldoende gemeenschappelijke modus afwijzing.Geen probleem meestal, maar niet door alle Instrumenta.

Update:

De thermokoppels bovenbeschreven OK gewerkt met twee sets van circuits, in mijn ingesloten motor monitoringsysteem, ondanks de sensor worden geaard op de tip.

Vier thermokoppels waren aangesloten op een PIC processor via discrete versterkers, en vier werden aangesloten via de MAX6675 interface chips.Ik heb in beide circuits niet wetende dat kan beter presteren, maar beide lijken even goed werken, met uitzondering van enkele (niet onverwacht) scaling fout op de discrete versterker circuits.

Ik verwacht een hoop lawaai en van "Dithering" op het LCD-afleestoestand maar niet gebeurd, gelukkig.

Te tweaken nauwkeurigheid I'm overweegt de aankoop van een thermokoppel simulator / kalibratiemateriaal.Kan iemand adviseren welke van deze instrumenten kan doen voor mij dat ik niet kan doen met een lage spanning, een goede voltmeter en een kopie van het NIST tafels?

Thanks in advance.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back