Telefonie systemen ongewenste dc spanningen

M

Muttahida

Guest
kan iemand mij vertellen hoe ongewenste dc spanningen kunnen worden gegenereerd in twisted pair kabels gelegd voor telefonie doeleinden ondergronds.Ik denk dat EMI en andere koppelingen alleen genereren ac spanningen.Kan er enige reden?

Thermokoppel effect kan produceren microvolts van DC.

Roestende metaal kan produceren kleine DC stromen.

Als je ziet moare dan millivolt van DC dan zal het van sommige apparatuur ergens, hetzij aan de kabels of het delen van een grond.Hoe gaat u meten?Een multimeter kan niet geven croect lezing van DC op een lijn in de aanwezigheid van 50Hz, RF, enz.

Ik werk in een vaste telefonie bedrijf.Ik ben het meten van de spanning via multimeter maar na isolatie van de lijnen (UTP) van de uitwisseling.Spanningen tot 50 volt zijn waargenomen.In onze uitwisseling -48 V wordt uitgebreid tot abonnee voor kiestoon en 80 V AC voor beltonen.Na isolatie van wisselen via een dummy, is alleen de lijn van het telefoonnummer van de abonnee aan het punt waar ik sta links.Ideaal waarde hier op regel is natuurlijk 0 volt.Een dergelijke hoge DC spanning is echt ongelooflijk voor mij.Wat ik denk is dat het kan worden gegenereerd als gevolg van sommige capacitieve effect in lijnen.Na de uitbreiding van hoge spanningen voor beltonen etc kunnen zij zeer langzaam worden geloosd.Als iemand van u kunnen denken dat dit het probleem zijn, kunt u suggesties oplossing.

Als je in een plaats met een lage luchtvochtigheid dan statische lading op de lijnen is een mogelijkheid.

Zet een 100K weerstand over de lijn en zie hoeveel dDe spanning daalt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back