Tektronix 2213 preregulator mislukken

G

generico

Guest
Hallo allemaal Ik heb `m proberen om mijn oude Tek2213 preregulator (A18) board repareren. Ik weet niet waarom, maar de schakelaar transistor Q933 had alle pinnen in kortsluiting ... Ik verving Q933 en Q931 (als gevolg van het E & C kortsluiting). Het probleem is dat ik geen literatuur te vinden (service manual, forums) waar de exacte transistor type is afgebeeld, ik alleen vinden dat het zou kunnen zijn een 2N2907. Ik verving de originele door deze maar ... nu wanneer ik op de ORC, het uit te proberen in te schakelen in verschilende tijd (net als een lus), maar het doet het niet. Ik hoor een geluid als een kleine vogel in de preregulator (verschilende tijd). Als ik de stekker uit het P804 en P803 (circuit laden vanaf A18) de preregulator te zetten successully en I dont het geluid te horen 1-Iedereen kan mij vertellen de exacte Q931 type? 2-Dit geluid is het gevolg een elektrolytische C mislukking? Dank bij voorbaat

Hoi, :) je welkom! Ik geloof niet, dat een gespiegelde pinout kan een echt probleem, dan kunt u de basis pin buigen in de richting Tegenover ... Andere vraag is met parameter gelijk, maar in een PWR aanbod kan worden (hopfely) niet zo heel kritisch. Deze Scope is in de openbare relatief slecht gedocumenteerd, Ik heb gedownload enige tijd geleden van ergens een 14MB ServMan, maar dat wil zeggen precies uw preregulator schema wordt gemist, het heeft een PCB bevolking drowing, onderdelen lits in het begin, dan is het klaar. :-( Misschien kun je meer succes in de "yahoo Tek-groep" hebben:?! http://tech.groups.yahoo.com/group/TekScopeArc2/ Er is goede vooruitgang K.

Tenslotte wordt de preregulator werkt prima. Q931 (SKB3334) kan worden vervangen door 2N2907 uit SGSThomson (TO-18) De Q931 pin uit overeenkomen met de afgebeelde figuur op 9,2 (CBE) in de Service Manual revNOV82. Het klinkt als een vogel op elke beurt, wordt er nog steeds (ik belive dat is CR909), maar ... de wet zegt: "als Everythings werkt prima, dont touch" Ik trek de A18 schema, toen ik ll scannen, ik post het ll

Hallo generico, :) Fijn! Ik wil (ook) nog wachten op uw scan_ & tnx ... Beste reagards! K.

Tot slot, deze bijlagen zijn de 2213 preregulator schema Veel plezier

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back