SWITCH MODE ARC INVERTER WELDER SCHEMATISCHE

C

cae20452

Guest
Hallo iedereen Ik bouw een boog omvormer lasser. ingangsspanning van 220 volt uitgangsspanning 20 volt output stroom is 160 ampres betreft.
 
Vriend, ik vond uw project zeer interessant, maar het heeft de details van de componenten die onleesbaar zijn. U kunt doorgeven meer details van dit project? Of een gedetailleerde tekening meer?
 
Hallo, Heel interessant schema! Kunt u delen een aantal details over hoe moet de wikkelingen worden gemaakt (koperdraad sectie, wat ferite kern)?
 
Ik wil ook een SMPS lasinverter te bouwen, vond ik dit schema (scroll naar het einde van dit document) sorry, mijn internet verbinding in zeer zwak op dit moment, ik kom terug. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 26 minuten: [/color] [/size] OK, ik nam een kijkje op het circuit in de eerste post, en ik heb enkele vraag voor jullie: Allereerst , de omzetter topologie is "vooruit", maar dat topologie hoeft slechts een tranzistor (ik bedoel, een schakelaar apparaat) en de Positiv spoor permanent aangesloten op transformmer. In dit ciruit beide rails zijn in-en uitgeschakeld op de transformator. Waarom? Ik heb gezien dat op mijn circuit ook (ik zal het binnenkort uploaden, is een industrieel personeel). 2. hoe werkt het regelcircuit te voorkomen kernverzadiging? of het om een luchtspleet kern?
 
De twee (meerdere) switches zijn aangesloten serie, ze zijn elektrisch gelijk aan een enkele schakelaar. De serie schakeling vermindert de schakelaar spanning. Dit lijkt vreemd op het eerste gezicht, want een spanning verdubbelen gelijkrichter wordt gebruikt op hetzelfde moment, maar er kan ook een 230V circuit versie van het hulpprogramma. Gelet ook DC stroom in het secundair, het voorste topologie is waarschijnlijk beter geschikt dan de push-pull schakeling gepresenteerd aan het begin van de draad. Verzadiging kan toch gebeuren, afhankelijk van bedrijfsomstandigheden, maar de primaire stroom wordt beperkt door de huidige transformator en de controle circuit. Maar een kleine luchtspleet zou de operatie te vereenvoudigen, denk ik. Werkfrequentie en halfgeleiders soorten zou interessant zijn naast, maar het circuit is leerzaam toch.
 
De twee (meerdere) switches zijn aangesloten serie, ze zijn elektrisch gelijk aan een enkele schakelaar. De serie schakeling vermindert de schakelaar spanning.
Dat zou geweldig zijn, want ik vond een aantal IGBT-s met 1200V CE spanning. Maar ik ben niet vrij zeker over dat, ik denk dat dat systeem is voor een zekere bescherming, samen met de diodes. Misschien someboby weet en hebt ervaring whit deze omvormers en vertel ons wat is de "couse".
push-pull schakeling gepresenteerd aan het begin van de draad
excuseme, maar dat is te farward.
 
Ik ben te interesse is er een manier om het te isoleren van het stroomnet
 
Maar alle schema's die hier gepresenteerd zijn de uitgangen van het net gescheiden met behulp van een ferriet transformator. : D
 
Ja, het originele circuit heeft eigenlijk dezelfde serie topologie. Ik was enigszins verward door de draing stijl en heeft het niet in detail onderzoeken. Ook de spanning annotatie verwarrend is, de DC-bus spanning rond 300V als met de Invertec circuit. De serie verbonden switchers hebben een ander doel, dat begreep ik niet op het eerste gezicht. Het laat freewheelen naar de bus spanning uit via dioden zonder hulpwaarnemingspost wikkeling en effectief geen inductieve overspanning. Met een enkele schakelaar, hebt u een ausxilary liquidatie op de primaire of secundaire kant. Als gevolg van verdwaalde inductie-elementen, het VdS respectievelijk Vce piekspanning is altijd hoger dan 2 VBus. Met een 1200V IGBT, moet u wellicht een Z-diode actieve klemschakeling inductieve overspanning gesneden op bijvoorbeeld 700 of 800 V, maar dat is een gebruikelijke circuit en zou moeten werken in deze toepassing.
 
Ik moet switdh mode laswerkzaamheden machine te gebruiken microcontroller typenummer en datasheet [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 4 minuten: [/color] [/size] Ik moet invertor sudura.pdf van het gebruik microcontroller typenummer het niet te schrijven shematic diagram geeft u microcontoller typenummer ik erg blij zijn dankzij
 
Uiteraard, IC2 is niet een microcontroller. Het is een analoge IC of hybride schakeling, eventueel op maat gemaakt. Ik heb niet herkent een bepaald bekend SMPS controller uit het schema.
 
ja de twee IGBT's in serie zal lager de spanning tussen de twee
 
Ik denk dat dit ding is mogelijk met een normale VFD schijf (frequentieregelaar). Coz u alle min componenten in een module n net ferrietkern na gelijkrichter is alleen links ................................ ..... neem dan corrigeer me als ik enige fout.
 
Hallo ik ben op zoek naar een schema van schakelende DC / DC-omvormer whit 48 volt ingang en 220 volt zonde golf uit te zetten en 5000 watt als u of weet waar vandaan ik het kan vinden middelen me helpen tanh u
 
: Cry: [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 19 minuten: [/color] [/size]: cry:: cry: "" "Iam op zoek naar een schakelschema van schakelende DC / DC-omvormer met 220 volt ingang en 15 - 50 V uit te zetten, midden tapsysteem, en 500 tot 1000 ampheres, dit is email-ynnugraha@gmail.com , YANA uit Indonesië, uw bestfriend als je weet waar van i het kan vinden please help me tank jou. : Cry:: cry:: cry:
 
dit geweldige idee, maar niet gemakkelijk op te bouwen it.The huidige is het huge.if we niet de zorg over dit onze draad zal smelten
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top