Stroomvoor ontwerp helpen

N

Neptune769

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in dit forum en wat hulp nodig met een stroomaansluiting ontwerp.Ik weet alleen een beetje over elektronica.Ik nodig voor het bouwen van een voeding met een input van 12 - 18vdc.en een output van 5VDC EN 9vdc.Kan ik gewoon gebruik maken van een 7809 en een 7805?Of moet ik voeg enkele condensatoren, weerstanden
en diodes?Als ik zou kunnen krijgen of een schematische ik kan bouwen.Ik ben het ook niet weten welke waarden zou ik nodig hebben.Ik kan het gewoon niet het ontwerpen van een route.Ik moet houden.Het zou op de plank 1.6 "plein met een RJ45, een 14 - 20 pin IC een 3x2 header en een 9-pins platte flex connector. De componenten kunnen de grotere omvang SMT. Ik zou liever
US onderdeelnummers. Alle hulp zou worden zeer gewaardeerd.

Groeten,
Dennis

U kunt gebruik maken van 7809 en 7805.
Voor beide ics u aan te sluiten condensatoren.
Op input gebruiken een grote waarde condensator namelijk 10 uF en ten uitvoer gebruik maken van kleine waarde waarde dwz 1 uF.

U kunt niet een gereglementeerde voeding zonder na te denken over hoeveel uitgangsstroom en hoeveel koeling nodig is.

Wat u kunt doen is gebruik LM2576 (12V)
Het geeft een gereglementeerde o / p van 12V.
Dit 12V wordt gegeven aan twee toezichthouders (Lm7805 & Lm7809)

Misschien kunt u wat u van plan te doen met de stroomvoorziening.
Huidige aanbod is ook erg belangrijk.
Als de huidige je nodig hebt is 0A, een eenvoudige voltage divider zou voldoende zijn om te overwegen uw stroomaansluiting.

7805, 7809 zou ook genoeg zijn.
LM2575, LM2576.

Elk type IC regulator heeft hun huidige limiet.

Net als de grootte van een waterleiding,
er is een limiet op het water debiet indien de pijp is klein.
Dit is zo noemen de huidige.
Grotere draad omvang kan meer stroom.
Kleine draad kan ook door de huidige ten koste
stijging van de temperatuur
en de weerstand.
Bij het te warm is, de draad gewoon branden uit, net als wat een zekering doen.

U mag, zoals een bezoek aan deze website voor
een beetje meer informatie over voltage regulator.
Het kan helpen u meer informatie
voor je leren.
http://www.siongboon.com/projects/2005-08-07_lm2576_dc-dc_converter/

Met vriendelijke groet,
Siong Boon

www.siongboon.com

R u aftreden van 110 AC.of u wilt bouwen aan een dc dc converter.kunt u gebruik maken van spanning divisie ongeacht complicaties.

U zei 12-18, gebruik dan een variabele weerstand hier om spanningen tussen de 12 en 18.voorafgaand aan deze moet u 18 volt.

i think of 0ne paar variabe weerstand kon het werk doen.wanneer het wordt aangebracht in serie zal beperking van de spanning en wanneer het wordt aangebracht in parallelle beperkt de huidige.

dierbaar ook u kunt vinden gegevensblad van IC zoals 7805 per soort in de Google-7805 notitie en het verkrijgen van gratis

Doe iets als:
http://hmin.tripod.com/als/andysm/pages/analogs5.html # APS537

Hallo allemaal,

Het spijt
me dat ik niet eerder geantwoord.I
don't check dit forum heel vaak.Om een of andere reden heb ik nooit heb meegedeeld over de antwoorden op mijn bericht.Ik heb zelfs de "Waarschuw me wanneer een antwoord wordt gedetacheerd" doos gecontroleerd.Hoe dan ook.Ik heb schema's die ik gebruik nu.Het project is een DC-DC converter.Ik ga uit 12VDC tot 5VDC 5 ampère en ook een aparte op dezelfde boord 9vdc 2amps.Het zal worden gebruikt voor een pan /
tilt unit en CCTV-camera.De raad heeft ook een Atmel Attiny44 om de camera (zoom, Iris & Focus) en Servo voor Pan / Tilt.De camera is een Hitachi VK-S234.Nu alles wat ik moet doen is wachten op een bestelling voor Druk op N Peel dus ik kan de raad van bestuur.Ik waardeer alle input.Als iemand meer wil weten over mijn project gerust contact met me op neptune769 (at) gt.rr.com

Groeten,
Dennis

Audioguru schreef:

U kunt niet een gereglementeerde voeding zonder na te denken over hoeveel uitgangsstroom en hoeveel koeling nodig is.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back