stappenmotor vraag

A

armess

Guest
Ik heb een stappenmotor driver waarin ik met behulp van TIP122 naar een 1A 2-fase unipolaire stepper motor rijden. Als gevolg van de minder koppel van de motor ik nodig om het te veranderen naar een andere. De nieuwe motor vraagt om 2Amp per fase. Wat wijziging heb ik nodig om te doen in mijn circuit? Kan iemand plz help me op dit punt. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 3 minuten: [/color] [/size] Ik ben geen gebruik van een microcontroller in het circuit.

gebruik van een andere macht transistor ... Ik heb gezien dat de macht transistoren met een huidige aanbod van 4A ... Ga naar een halfgeleiders bedrijf site en zoek naar de macht transistor ... vindt u vele ....

geen wijziging is vereist volgens de gegevens die door u ..... tip 122 kan tot 5amps volgens deze doc.but ik heb gezien de meeste van hen te krijgen verwarmd op de huidige voorbij 1A.A koellichaam zal ook helpen en te verhogen de levensduur van de tip 122.if te krijgen verhit een veel dan kun je proberen twee tips in parallel.But ik het niet kan garanderen is het misschien work.just controleren of evenveel stroom als die door de van de tips. http://www.learn-c.com/tip120.pdf

Waarom krijgen in het gebruik van een koellichaam? Waarom geen gebruik maken iets wat 2 ampère kan verwerken zonder dat het verwarmd .... Plz suggereren een .................

2A is een enorme stroom voor elk apparaat ... overwegen een spanning van 5V over het apparaat en dit leidt tot een vermogensverlies van 10W .... vooral deze apparaten zouden een metalen kap die op zichzelf zou fungeren als een koellichaam ... dus gebruik koellichaam net Incase de verwarming is te veel ....

Dat betekent dat ik moet het currentgiven alleen maar toenemen door mijn voeding door middel van een transformator met een hogere stroom rating en het GDT moeten werken ?????

Ik verwees een beetje en vond er zijn MOSFET's die zouden kunnen omgaan met de huidige die u nodig ... maar ze zeker zouden krijgen verwarmd .... kun je beter gaan naar een bedrijf sites en zie voor power MOSFETs ...

TIP122 heeft een actuele rating van vijf Amps. Zullen zij niet werkt zoals het is?

Beter gebruik te maken van een MOSFET blik op IRF of Vishay en selecteer een mosfet met <50mOhm Rds_on in TO-220, zodat je niet nodig hebt heatsinks. Paul.

ya .... TIP122 met een stroomsterkte van 5A zou zijn prima, want als gevolg van dat hoge cijfer een van de warmte zinken gegeven door de metalen kap in hen zou de steun je ...

Hoe kan ik controleren hoeveel stroom cijfer motor het circuit kunnen rijden?

het hangt af van de op de output-station van de schakeling die u gebruikt en de hoeveelheid versterking die je gebruikt op de uitgang .....

De TIP122 kan alleen omgaan met 5A met goede heatsinking. Laten we zeggen beste geval wanneer u de transistor op krijg je een VCE van 0.75V. Op 2 versterkers resulteert dit in een vermogensverlies van 1,5 W. Als u de TIP122 met de TO-220-pakket zonder heatsinking, is de afslag naar ambient thermische weerstand zeggen 63 graden Celsius per watt. Bij 25 graden celsius, dat resulteert in een knooppunt temperatuur van 119,5 graden Celsius. Terwijl dat niet warm genoeg om het apparaat te vernietigen het zeker zal branden de stront uit je vinger als je het aanraakt. U kunt dit doen deze berekening in omgekeerde aan de max. vermogen dissipatie van het apparaat te bepalen aan zodat deze op of onder een bepaalde temperatuur. Mike

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back