rs232 probleem

A

Abenarif

Guest
Ik heb mijn eigen circuit whitch controleren van een kas (open en dicht) mijn probleem begint wanneer de computer uit en weer aan bij het opstarten de doos open auto, ik denk dat mijn probleem met de post die de hardware gecontroleerd

je info te geven over het ontwerp: hardware en software te kunnen helpen.Vergeet niet het is niet gemakkelijk om troubelshoot met niets in de hand

Met de "computer" bedoel je een pc met Windows?Zo ja, kan het de gemeenschappelijke probleem dat Windows controleert of er een seriële muis tijdens het opstarten.Om dit u Boot.ini kunt bewerken om iets als omvatten:

/ NoSerialMouse

Dit zou gelden voor alle havens.U kunt vensters vertellen is er geen seriële muis op slechts een poort als volgt uit:

/ NoSerialMouse: COMx

Of meerdere poorten door ze als volgt:

/ NoSerialMouse: COMx, y

Dank u iedereen

wanneer PC opstarten, check it voor hardware DTE DCE en andere pennen geactiveerd voor een tijdje en snel.

Ok Ik stuur mijn circuit laterToegevoegd na 13 minuten:hier is het circuit die prima werken.
Merk op dat: mijn probleem is niet met XP, omdat alleen de pc weer op de doos open (solenoïde open)Toegevoegd na 3 minuten:http://images.elektroda.net/40_1251107370.jpgToegevoegd na 57 minuten: [/ img]
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

nee het probleem niet lijkt te zijn van de hardware.
Mijn vraag is welke software gebruik je vb?
Zoals gezegd de pc controleert de randapparatuur bij starten voor bijvoorbeeld de muis de pc een signaal en wacht op een signaal van de muis de muis stuurt de ascii-M te vertellen dat ik hier ben, zodat de communicatie gestart.

Controleer dit boek over de seriële poort is het goed
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=361930&highlight =

Good Morning iedereen

Ik heb gebruikt VB6 en ik ben professional met controle voor een lange tijd, heb ik ontworpen en vervaardigd PCB planken met geen problemen, ik ben nieuw met de seriële poort en ook hetzelfde gebeurd toen u gebruik maken van de parallelle poort, wanneer het systeem opstarten van een willekeurige gegevens verschijnt deze machines maken op deze havens worden uitgewerkt als een gek, kan ik dit probleem op te lossen door de elektronica, maar deze behoefte meer onderdelen en ik wil als er 'sa commando of switch als / NoSerialMouse: COMx en weten Deze werken alleen wanneer het besturingssysteem de controle van het systeem en niet bij het opstarten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back