RS 232 en PIC

A

AGUERE

Guest
Hallo, ik ben Programmeren van een foto voor de controle mijn antennes, maar ik heb een probleem wanneer ik wil aansluitingen tot mijn pc.Ik gebruik HSERIN, maar ik weet niet wat ik een snaar 6-cijferige van mijn computer.Please me helpen.Hartelijk dank.

aguere (at) mail.com

Hoi,

Probeer dit bestand.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hartelijk dank voor uw hulp, nu zie ik de bestanden, maar ik niet programmeren in assembler, maar in basis-, en mijn vraag was instructie voor Basic.Ik gebruikte pic basic 242, en microcode studio, is heel goed voor mij.Ik maakte interessant apparaat met deze software.Op dit moment heb ik een probleem tussen PIC en PC.Ik stuur vanaf de pc gegevens ex.23456 en alleen te lezen in mijn pic het eerste nummer, sonde ik al en ik weet niet wat gebeuren.Ik heb voor ex.van pc (AZ 234, el 45) verhuizen voor mijn antennes, AZ = Azimut 234s en el = hoogte 45s) Dank u zeer

aguere (at) mail.com

wat zijn de argumenten van de hserin commando gebruikt u?
geef een deel van de notering van uw code als u hulp wilt!
Ik denk dat je zou een char beter krijgen in een tijd met deze opdracht ...

OK, ik heb de caracter van PC, stuur ik vanaf de PC az 234 en stuur ook el 34 bijvoorbeeld.Ik wil in mijn pic, gelezen AZ 234, zet de vaiable AZ in 234, en toen las el 34 zetten de variabele in 34 in de pic.Bijvoorbeeld.De antenne horizontaal van az 100S en verzenden van mijn pc AZ 258ş, op dit moment de pic kan de antenne bewegen az 258ş ok.Het probleem is ik weet niet 5 of 6 tekens van de PC.
mijn programma deel.
DEFINE HSER_RCSTA 90h
DEFINE HSER_TXSTA 20u
DEFINE HSER_BAUD 2400
DEFINE HSER_SPBRG 25

DEFINE LOADER_USED 1
DEFINE LCD_DREG PORTC
DEFINE LCD_DBIT 0
DEFINE LCD_RSREG PORTC
DEFINE LCD_RSBIT 4
DEFINE LCD_EREG PORTC
DEFINE LCD_EBIT 5