RF PCB-ontwerp

B

bibo1978

Guest
I am trying to do a RF PCB's in het bereik van 200 MHz - 1 GHz kan elk orgaan geef me richtsnoeren ik schaven om een SMA als mijn RF uitgang.

Kan iemand helpen?

U kunt zoeken in dit forum.Spleetoog geluk.
Geen nutteloos posten!
Geef links als u wilt helpen.
/ pisoiu

Algemene tips:

a) tot 1 GHz kunt u nog steeds gebruik maken van normale FR4 PCB.(Ik gebruikte dit met goede resultaten tot ongeveer 1.6GHz voor GPS versterkers) Gebruik niet de 64mil dikte,
kies dan voor 32mil of zo.
b) Korte tracks.Gebruik de juiste breedte aan 50Ohm, verstekverbindingen hoeken enz.
c) Goed groundplane's
d) Veel Vias, vooral degenen die naast Microstrip lijnen.
e) Gebruik geen groundplane onder OSC tank circuits.(Variatie in temperatuur kunnen veroorzaken capacitieve te variëren)
f) Volg toepassing layout richtlijnen waar mogelijk.
g) Houd spoelen / smoorspoelen loodrecht op elkaar wanneer zij nauw afstand van elkaar.
h) Bij de kruising tracks, op lagen, cross loodrecht voor minimale interferentie tussen hen
i) Dunne lange nummers stralen, korte dikke welke minder.
j) Houd tracks uit elkaar door ten minste 1,5 keer de dikte van uw PCB voor minimale koppeling.

Dit is een paar dingen die ik snel kunt bedenken.Andere leden kunnen toevoegen aan dit.

Kunt u mij een aantal adviezen over de PCB design boven 2GHz.Ik ben het ontwerpen van een PCB-over die freq, en ik kan niet weten hoe om te gaan met haar.

1.hoger spoorbreedte worden gebruikt.

2.alle tracks Microstrip lijn moet worden guardedwith GND Vias.

3.de afstand tussen de sporen moeten worden aangehaald 3X.

1, FR4 die kunt gebruiken om 2 ~ 5GHz
2, simulatie
3, gegevensblad en toepassing

1.) Een bijpassende route (L en C) van de antenne pad aan op de antenne-pin van uw GPS-module - micostrip ontwerp
2.) Perfect gemalen toestand - veel Vias op Antenne PAD en gemalen pinnen van gps-module (zo klein mogelijk)
3.) Nooit gebruiken vierkante kussentjes voor de antenne-ingang pin als de scherpe randen kan ook fungeren als een "antenne"
4.) FR4 - beter diëlektrische constante

wat is het doel van de Vias langs Microstrip?is er geen richtlijnen voor de Vias, bijvoorbeeld de scheiding tussen Vias,
de scheiding tussen de Via en Microstrip, de omvang van via enz.

Het doel van de Vias rond de Microstrip is "steek" de gnds samen.Bij hogere frequenties, de GND-potentieel kan variëren, afhankelijk van de afstand tussen Vias.Als vuistregel, ik blijf de GND via afstand tot minder dan 1 / 8 golflengte van mijn hoogste frequentie.

Minimaliseer de huidige ring in digitale functie deel, zorg van het gebied van radio, en veel geluk.

1.Shield klok, lawaaierige signalen
2.Partitioneer uw blok.
3.Simuleer uw route.
4.Bereken sporengassen breedte voor lay-out.
5.Wees voorzichtig met verschillende stroomvoorziening grond terugkeren.

In het algemeen, alle hoge snelheid / RF / magnetron ontwerprichtlijnen moeten worden genomen.

Een aanbevolen teksten die over deze kwesties van> 2Ghz PCB ontwerp?

Bedankt,
Elik

Ik gebruikte ADS of IE3D voor de simulatie van de prestaties.
Het is zeer handig voor u te ontwerpen.

In PCB routing, of voor een lage of hoge frequentie, houdt het volgende in gedachten:

[1] vermijden bochten op alle kosten als je kan.Straight geleiders zijn "evenwichtige" structuur in 1 zin, en bevat het signaal goed.Signalen 'evenwicht worden verstoord op bochten, en aanleiding geven tot straling.Onderzoek had gedaan naar het effect van verschillende bocht soort magnetron & RF verliezen.

[2] Houd de massaplaat onder de hoge frequentie sporen intact.Bij hoge frequentie, de terugkeer huidige stromen, direct onder het signaal traceren, in de tegenovergestelde richting.Bijvoorbeeld, als het RF-terrein in de RX RF pad is "open" is, kan dat leiden tot 3.5 dB daling van GVV, zoals wat ik heb ervaren in een Bluetooth-headset product.

[3] Ok, je hebt willen leggen het frequentiebereik in de vragen.Ik gebruik alleen de verwachte hoogste frequentie van de operatie in de berekening van het spoor breedte van RF traceren, meestal 50 ohm.Dergelijke dingen als het gebruik van bredere willekeurige breedte in een hogere frequentie.U hebt de berekening daarvan.Voor Bluetooth, gebruik ik een frequncy van 2,5
GHz voor de berekening van het spoor breedte, rekening houdend met de rekening van de pcb stackup ontwerp.

Sante!

In typische RF PCB ontwerpen een aantal van de tracks moeten veel breder zijn dan anderen.Bovendien, in sommige gevallen, wanneer de RF-ontwerper is van de PCB's die geen zorg voor de thermische effecten, die kunnen leiden tot 'tombstoning'.Het is mogelijk dat er sprake zal zijn componenten (meestal passives), die een spoor van, zeg, 0.007 "invoeren aan de ene kant, en 0.020" verlaten van de andere.Componenten met verschillende grootte tracks binnenvaren en verlaten is een prima voorbeeld van hoe 'tombstoning' of 'billboarding' kan optreden, en is iets dat het fabricageproces ingenieur moet letten.Verschillende breedtes track invloed impedantie en het afstemmen van de omvang van het spoor op de juiste impedantie (zeg 3mm voor 50W lijnen op FR4) is belangrijk voor het circuit prestaties.Dit soort nummer is gewoonlijk een Microstrip lijn, en zal normaliter een massaplaat direct eronder.
http://www.plextek.com/article1.htm

High Speed Digital Signal Design praten

http://epaper.kek.jp/p99/PAPERS/TUA38.PDF
http://www.vtt.fi/ict/publications/tanskanen_030821.pdf
http://www.cadence.com/datasheets/allegro_best_practices.pdf

Misschien ziet de Signal Integrity of EMC onderwerp in de raad!

Persoonlijke suggestie op PCB layout voor 10MHz - 2GHz
Als er iets mis, pls correct me of append alle verschillende ideeën
1.Fasen moeten worden opgesteld,
in plaats van slang rond
2.Manieren om te voorkomen dat RF-lekkage naar DC of controle lijn die zich richten op meer informatie over draadloze uitvoeringen: Gebruik RF bypass condensator buurt IC-pakket en series weerstanden met resistentie dicht op die van DC lijn.
3.Input-en output-signaal tracks moet worden ver mogelijk in het geval van instabiliteit of interferentie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back