RF ontwerp niveaus?

7

7rots51

Guest
Wat is RF-design?Is het het ontwerpen van RF-componenten (zoals als mixer, OSC, LNA, PA ,...) met transistors en discrete componenten of is het ontwerpen van RF-systemen met IC (geen noodzaak om de details van implemetation ICs binnenuit te leren kennen)?

Als ik wil ontwerpen tranmitters en ontvangers met RF-IC's en onderdelen (zoals de Hittitische, Minicircuits, ... ICs en producten) is het nodig om de details van de binnenkant ICs kennen en hoe ze te ontwerpen, of het is genoeg om te weten hoe kan ik gebruik ze en werk met hen te maken schakelingen en systemen.

Op deze manier, wat boeken zijn nuttig en wat software moet ik hebben?

RF Design heeft betrekking op alle van dat spul.Als u vooral geïnteresseerd in het samenstellen van radio's van onderdelen dan kun je echt niet hoeft te weten hoe het ontwerpen van IC's, heb je nodig om te begrijpen hoe ze te gebruiken, en wat hun specificaties inhouden.

Wat Software, zal Excel de meeste van wat je wel moet doen.Wat de boeken, de ARRL Radio Amateur's Handbook misschien een goed begin zijn.

Dave

Ik ben geïnteresseerd in het samenstellen van RF-componenten en ik hoef niet te weten hoe het ontwerpen van RF IC's, ik hoef maar te begrijpen hoe ze te gebruiken.

Is AWR-VSS-software goed voor genoemde taak? Of ik hoef het helemaal niet?

Waar vind ik hierboven boek?

Probeer het downloaden van de MWO evaluatie versie van http://www.mwoffice.com en spelen rond met enkele voorbeelden.Zal er een pdf-bestand aan de slag met voorbeelden.

RF Design is zeer breed begrip.Je moet vertrouwd zijn met vrijwel alle gebied van analoge elektronica en de fundamentele bouw concepten.Spelen met simulatie-software is niet genoeg.Als het gaat theorie en vervolgens de praktijk.

hoi.
voor RF-design lezen RF circuit design by Ludwig.Magnetron en Engg door požar.

RFDave wrote:

RF Design heeft betrekking op alle van dat spul.
Als u vooral geïnteresseerd in het samenstellen van radio's van onderdelen dan kun je echt niet hoeft te weten hoe het ontwerpen van IC's, heb je nodig om te begrijpen hoe ze te gebruiken, en wat hun specificaties inhouden.Wat Software, zal Excel de meeste van wat je wel moet doen.
Wat de boeken, de ARRL Radio Amateur's Handbook misschien een goed begin zijn.Dave

ARRL Handbook 2006 link:
h ** p: / / rapidshare.de/files/9786805/kukuriku2006.part1.rar.html
h ** p: / / rapidshare.de/files/9787745/kukuriku2006.part2.rar.html
wachtwoord: bimbla

Borber wrote:

ARRL Handbook 2006 link:

h ** p: / / rapidshare.de/files/9787745/kukuriku2006.part2.rar.html

wachtwoord: bimbla

Borber wrote:

ARRL Handbook 2006 link: