RF input-, output vraag

N

nec4b

Guest
Als u een RF-zendontvanger met 1 antenne, hoe voorkom je dat TRANSMITER circuit niet interfier met de ontvanger circuit?Voor lagere frequentie schakelingen Ik denk dat ik kon JFET gebruiken als schakelaar.Ik weet dat er een element een "circulator" die het mogelijk maakt signaal te reizen slechts op een manier.Kun je dit bestanddeel in de elektronische winkel?

met vriendelijke groet

Als uw zendontvanger is half-duplex (nooit zenden als ontvangen), kunt u gebruik maken van een schakelaar, dat is de beste optie.
Als uw systeem is full-duplex (zenden en ontvangen in dezelfde tijd) kunt u gebruik maken van een duplexmodule of een circulator.
Circulators u hier kunt vinden:
http://www.raditek.com/coaxial2.htm

Een extra punt op de full-duplex is dat de twee frequenties zijn meestal gescheiden door een groot bedrag.U hebt band pass filters aan de uitgang van de zender en de ontvanger input.Deze worden vaak ontworpen met een aantal nullen op de frequentie die door de andere helft van het systeem.RX filter inkepingen hebben op TX-frequentie bijvoorbeeld.

Bedankt voor uw hulp.Ik denk aan half duplex operatie.Maakt het uit wat voor soort schakelaar gebruik ik (relais, een transistor, dubbele transistor switch), met betrekking tot het geluid?

Het kiezen van het type van de RF-switch hangt door macht, invoeging verlies, schakeltijd, frequentie, lineariteit, en lawaai.In het algemeen op middellange bevoegdheden van de meest gebruikte is FET of BJT type, en voor hogere belastbaarheid PIN-diodes.

U kunt circulatiepompen in RF overschot winkel.Wees carreful ze zijn opgegeven voor een bepaalde frequentie.Ik heb nooit zie circulator voor frequenties onder VHF.
Als het uitgangsvermogen hoog is zal je waarschijnlijk pin diodes nodig in de ontvanger
keten, omdat er nog voldoende stroom voor de front-end.

Er is een goede toepassing opmerking over circulator en isolator in Philips halfgeleider website.

U kunt gebruik maken van een Diplexer filter.Een pass band voor de verzendende freq.en een pass band voor de ontvangende freq.

groeten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back