RF front-end

C

ccw27

Guest
Om te beginnen wil ik een discussie over RF front-end.Is it possible to have 2 LNA's voor een mixer?Het antwoord is waarschijnlijk ja, maar mijn belangrijkste zorg is de manier om dat te doen zonder zich zorgen te maken over de afstemming tussen de 2 LNAs?

vooral in de geïntegreerde schakeling TRX front-end, is er geen overeenkomende schakelingen tussen LNA en mixer, de matching netwerk wordt alleen gebruikt wanneer de afstand tussen de LNA en mixer is vergelijkbaar met golflengte

zodat u donot noodzaak matching als de twee LNAs in de buurt van elkaarwens deze help

khouly

Ik denk dat je niet nodig matching circuit als de output impedantie van de LNA (meestal 50Ω) is dezelfde als de input impedantie van de andere LNA en wilt u misschien overwegen het frequentiegebied u actief zijn en de Microstrip sporengassen impedantie het aansluiten van de LNA's.

U heeft niet bepaald dat dit een RFIC ontwerp.
Dus, in een standaard RF circuit design hebt u een goede match tussen twee cascade LNA's om de vereiste Gain, stabiliteit, bandbreedte en Geluid.
De bijpassende impedantie tussen twee cascaded LNA's kan verschillen dan 50 Ohm, vanaf het moment dat niet is aangesloten op een externe schakelingen.

1 jaar geleden, zijn er veel commerciële WCDMA RFICs met 2 LNAs.

Twee LNA in RFIC is ontworpen om 900 MHz en 1900.Om het lage geluidsniveau, is er geen manier om gebruik te maken cascade LNA in RFIC.

spweda schreef:

Twee LNA in RFIC is ontworpen om 900 MHz en 1900.
Om het lage geluidsniveau, is er geen manier om gebruik te maken cascade LNA in RFIC.

In werkelijkheid is het belangrijkste doel van het LNA is een zeer laag ruisgetal.
Maar zoals alles in het leven you dont get alles zonder enige
iets in ruil, betekent dit dat de winst en de stabiliteit van de eerste LNA spelen een belangrijke
rol.Dus, het eerste LNA zou geluidsarme cijfer maar weinig winst en de tweede
matig geluid, maar een hoog cijfer krijgen.Een analyse van de keten voor geluid figuur,
stabiliteit, winst en intermodulation producten nodig is.Dan is de hele
"systeem" van twee LNA wordt meer als een LNA en een eerste amplfier.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back