Reed-Solomon Codes

C

Celestie84

Guest
Ik ben bezig met een project om met behulp van transmissie fout Reed-Solomon Code corrigeren.Mijn vraag is ...hoe weten we wat pariteit symbolen toe te voegen in de code woord?Is er geen regels ter uitvoering van de pariteit controle van de generator polynoom?

Thanks in advance.

Probeer deze website http://www.eccpage.com/
U kunt meer informatie

Ik zocht via die website eerder.Maar het is niet echt antwoord op mijn twijfels.Ik zou graag een soort van gids dummy's met betrekking tot over RS code.Wie heeft deze informatie, pls helpen.Thanks a lot.

er is geen handleiding voor dummy RS code.
de RS-code is vrij ingewikkeld, gebaseerd op abstracte algebra en verschillende methoden uitgevonden door beroemde wiskundigen.

hoe kan een dummy gids al deze uitleggen aan iemand zonder enige kennis.

Ik ben zojuist studie rs-codes en de uitvoering ervan, vooral specilized in efficiënte eindig veld rekenkundige en VLSI implementatie voor fout controle codes toepassing!
btw, de site h ** p: / / www.eccpage.com/ niet kan koppelen, ik dacht dat het zou nuttig zijn voor de theorie en de praktische realisatie

kan u met belangrijke documenten voor de RS-codes

Phil Karn ontwikkeld zeer goede open source C-library voor dummies
Generic RS-codering

http://www.ka9q.net/code/fec/

Het is heel goed voor de uitvoering.Andere bibliotheek kan helpen met Viterbi ook."Dit pakket implementeert een algemeen doel Reed-Solomon codering en decodering
faciliteit.Zie de rs.3 man pagina voor details.

Te installeren, gewoon het volgende doen na de winning van deze tarball in
een lege map:Het commando "make test" loopt een batterij van coderen / decoderen tests met een
verscheidenheid van RS-codes met behulp van willekeurige gegevens en toevallige fouten.Elke test
moet gaan met een "OK"; eventueel mislukken, laat het me weten zodat ik kan
opsporen van het probleem.

Onder Mac OS X, "make test" is bekend dat niet op de laatste test
(65535,65503).Dit is niets ernstig.Blijkbaar is dat systeem heeft een
strengere limiet op stapel ruimte dan de typische Linux systeem, maar dit
name Reed-Solomon code is veel groter dan alles wat je waarschijnlijk
gebruiken toch in de praktijk.

Phil Karn (karn (at) ka9q.net) 25 februari 2002

Copyright 2002, Phil Karn, KA9Q
Deze software kan worden gebruikt onder de voorwaarden van de GNU General Public License (GPL).
"

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back