Radio Controlled LEDS?

crazylegsmurphy, ..

Sinsia is, RF-circuits zullen niet werken op breadboard als de metalen geleiders zal sterk van invloed op uw circiut.De
max. frequentie die u kunt gebruiken op breadboard is 5-10MHz.Dit betekent dat je omschakelen naar PCB.
Voor mijzelf
heb ik een ingebouwde FM-zender op een PCB en het werkt perfect bij mij.Als u wilt, kan ik delen van de schema's met je mee.

Hey All,

Ik heb mijn PICKit 2 starterkit en zijn lezing over zoveel spullen als ik kan, maar ik
ben nogal nieuw in dit alles en ik
ben steeds heel geplakt.Ik had iemand die leek bereid te helpen, maar ze vlokkenvorm uit, dus ik
ben terug bij af.

Ik
ben op zoek naar wat hulp om dit project gaan.Ik ben het niet echt willen dat iemand om hem te programmeren al voor me als ik wil om te leren, maar ik ben bereid om iedereen die voelt om in een legit inspanning om dingen gaan.

Met dat gezegd, hier is wat ik probeer te doen.

Ik moet het programma drie PIC's (16F690).

Het volgende is een document dat iemand hielp me met, maar heeft niet langer de tijd.

Citaat:IR-communicatie:Met behulp van USART in Asynch modus, met een IR-modulatie frequentie die een veelvoud is van de bitrate, 2 bytes worden verzonden vanaf de onderkant van de commandostructuur opwaartse: Een byte vertelt het ontvangende apparaat om te luisteren voor de volgende byte ( Om te voorkomen dat vals-positieven in de transmissie).
De slave-apparaten zullen elk een specifieke code naar de volgende hoogste in opdracht.
Voor een praktisch voorbeeld, hoe lager Slavenmarkt eerst stuurt de handshake-code (10100101, of 0xA5) te vertellen in de eerstvolgende hogere apparaat dat het zal worden verzonden, dan is het eigen apparaat code (bijvoorbeeld 00110101 of 0x35).
Als de hoogste keten van de opdracht ontvangt de volgende bit out-of-order, het is parsing routine zal negeren.
Dit maakt het systeem te voorkomen dat spontane synchrone transmissies, die zouden verwarren het systeem.
Het Midden Slave apparaat en master apparaat zou ontvangen als het signaal in het bereik, maar het apparaat code zou veroorzaken alleen het Midden Slave op te treden op het signaal.
De middelste slaaf, na ontvangst van de Tweede Slave's apparaat code, zouden zij de eigen apparaat code na de handdruk (bijv. 01110101, of 0x75).Na elk apparaat heeft hij de code, zal het wachten op een vooraf bepaalde hoeveelheid tijd voor een bevestigingsknop code (Ook device-specifieke) moeten worden verzonden vanuit de volgende in-commando.
Na ontvangst van de ontvangstbevestiging code, wordt het apparaat wacht op de Master-code om te beginnen met de verlichting routine.De kapitein apparaat alleen te ontvangen in het Midden Slave de code in en zendt een Master-code.Lagere Slave:Tijdlijn van de werkzaamheden:

Zend Handshake -> Apparaatbeheer Transmit Code -> Wacht ,5 s voor Midden Slave en Master communicatie -> Terug naar Zend HandshakeMidden Slave:Tijdslijn:

Wacht op Lagere Slavenmarkt Handshake & Device Code -> Zend Handshake -> Zend Device Code -> Wacht ,5 s voor Master Signal -> Terug naar Wacht Lagere Slavenmarkt GS & DC

Het is mooi om te zien dat je bent gericht op je doel, maar het is puttering dat geeft je de gelegenheid om te leren.
Samen met uw kit je PICC Compiler en ik zou suggereren eerste vertrouwd te maken met het, door de beschikbare voorbeelden en maak uw eerste "Blinky" programma.Probeer om alle opdrachten en alle hardware op PIC minstens een keer om te weten wat zij kunnen doen en hoe.
Zodra u een idee hoe het allemaal werkt, delen uw project in kleinere blokken en sub-blokken en aanval hen in eenvoudige tot meer complexe orde.
Het maken van communicatie protocol zou ergens aan het eind van het project.Proberen te houden zo eenvoudig mogelijk (KISS-principe).
Ik betwijfel of iemand hier zal de tijd hebben om u door middel van hele project.Wanneer je obstakel dat je niet kunt achterhalen jezelf na je echt gaf het je beste, post hier en iemand zal je antwoord.Ook is er Yahoo group "Piclist" die u kunt lezen en post als je niet kunt vinden antwoord.Er is ook Microchip's forum om u te helpen.

Om u te helpen voor de starter, kijk hier.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back