QPSK modulator

A

Ahmer Saeed

Guest
Ik wil ontwerpen 500Mbps QPSK modulator.Wat moet ik gebruiken voor het ontwerp via DSP-processoren.FPGA of een andere idee je hebt.PLease guide me.

touph een taak!Kon u mij vertellen, welk kanaal codec
algoritme u zal uitvoeren en eventuele egalisatie
methode zal worden genomen?
BR
aormon

500Mbps????
bijna een onmogelijke opdracht gezien het kanaal egalisatie, error-correctie code en etc.
Hey, man, is dat praktisch een 500Mbps QPSK hebben?

Het is mogelijk voor 500Mbps, afhankelijk van het kanaal staat.

Wat denk je?Welke maximale datasnelheid is gemakkelijk achieveable in QPSK modulatie.Ons doel is van 500 Mbps, maar we kunnen compenseren.Wat denk je? Is 300 Mbps kunnen gemakkelijk worden bereikt?

kunt evalueren hoeveel MIPS het ontwerp moet gegevens te verwerken als je DSP processor te gebruiken.Ik denk dat het niet rendabel om implementate in het DSP.

Terriable, zoals mij bekend, de demoulator is veel complexer. Satelliet communicatie in het hoogste percentage is 800Mbps

verschrikkelijk, mogelijk voor draad, bijna onmogelijk voor de radio: (

Waarom zou je wens om de signaalverwerking exploiteren voor de QPSK modulator op 500 MHz?
Meer belangrijk om te weten voor de beantwoording van uw vraag is wat is de maximale symbolrate u probeert te bereiken?Symbolrate en bezet spectrum zijn gerelateerd.De enige reden waarom je zou moeten proberen te draaien op 500 MHz is als je wilt de DDS implementeren in uw ontwerp en wilt u uw spectrum tot 250 MHz en onder ca. genereren.Toch moeten er andere manieren die makkelijker te doen.Persoonlijk gezien de rekenkracht van de huidige FPGA's en de vereiste signaalverwerking je hoeft te doen het onmogelijk zal zijn om deze taak te vervullen in een FPGA.
Probeer te ontspannen uw ontwerp doelen.Ik heb een QPSK modulator baseband ontwerp die loopt op 100 MHz.Dat is realistischer.

GroetenToegevoegd na 4 minuten:By the way, een follow-up van een van uw vragen ...u gevraagd of FPGA voor DSP.
Geloof me ...geen gebruik van software DSP's voor deze taak.DSP's zijn leuk voor flexibiliteit, maar veel van de taken worden uitgevoerd in een seriële manier.
Voor snelle signaalverwerking u parallelle verwerking die kunnen worden gedaan met FPGA's ...Hoewel ik betwijfel of je dergelijke complexe verwerking kan gebruiken op 500 MHz.
En als je het kan doen op deze kloksnelheden, dan zal vergen veel pipelining en dus grote FPGA ontwerpen ...

Groeten

Ik denk dat je moet denken over goede analoog-naar-digitaal-integratie

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back