PWM-uitgang vergelijking voor 555 timer

Ik gebruikte PSPICE voor de folowing gegeven circuit rond de 555 timer IC aan de plot van PWM te bekijken: en kreeg de volgende uitvoer. Het basis idee was om de 555 te gebruiken als niet-stabiele multivibrator die werd besproken in de volgende post: http://www.edaboard.com/thread64259.html # post933387 de formules i gebruikt: t1 = 0,693 ( RA + RB) C1 ---------- laadcyclus t2 = 0,693 (RB) C ------------------ ontladingscyclus% Duty Cycle = t1 / (t1 + t2) Voor de gegeven combinatie van volgende resultaat werd verkregen;% D = 66,66% = frequentie 4.8kHz

Hoe heb je deze vergelijking voor C_tot en door de manier waarop praktische voedingsspanning is 11,90 V.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht toegevoegd om 12:50 --- ------- Vorige post was om 12:40 ----------</span></span>
hi Ashish, het circuit waaraan je hebt, waar is CV variaties? Dat is wat ik wil.

hoe heb je deze vergelijking te krijgen voor C_tot en door de manier waarop praktische voedingsspanning is 11,90 V
C_tot = T / R / ln [Vcc / (Vcc-Vctl)] is van T = RC * ln [(Vcc / (Vcc-Vctl)]

hoe heb je deze vergelijking voor C_tot te krijgen en door de manier waarop praktische voedingsspanning is 11,90 V.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- bericht toegevoegd om 12:50 ---------- Vorige post was om 12:40 ----------</span></span>
hi Ashish, het circuit waaraan je hebt, waar is CV variaties? Dat is wat ik wil.
Zoals ik al zei dat ik niet-stabiele multivibrator schakeling gebruikt en als je je bewust bent van PSPICE codering dan kun je duidelijk zien dat ik gebruikte pin niet. 5 van de 555 en voedde de controlerende spanning doorheen en hetzelfde is zichtbaar in de uitvoer. Ynu kan het verschil zien tussen de uitgangen van deze post en die van de post die link die ik eerder gaf. Afgezien van deze als je nog steeds niet tevreden kunt u uw vraag begrijpelijker voor mij.

Hallo ashish, heb ik de volgende twijfels van uw circuit. 1. De CV hebt om te variëren van 1/3VCC tot 2/3VCC, maar ik zie in uw circuit, sinus variërend veel lager is dan 1/3VCC en nog steeds uitgang aanwezig is. 2. Wat max. freq kan ik feed nr. 5 pin. Wat moet de bijbehorende R-en C-waarden. 3. Door te kijken naar uw golfvorm van de puls breedte, kan ik niet de momentane amplitude van de sinus af te leiden. Dit is mijn oorspronkelijke vraag. Relatie tussen pulsbreedte en de omvang van de stuurspanning, zodat ik kan zeggen dat als ik zeg voeden 5 V, dan zou ik bijbehorende krijgen PWM output en ga zo maar door.

Zodat je niet kon overwegen ter vervanging van RA door een constante stroom bron (met behulp van een pnp-transistor bijvoorbeeld). Zoals u weet, zou de formule: T = Vctl * C / I Omdat ik constant T zal worden proporional aan Vctl (in een beperkt aantal minder dan 0 tot 12V zoals u zult ontdekken). Als zelfs in dat geval T verschilt van de formule resultaten (die waarschijnlijk te gebeuren), moet u ook de vertragingen tussen overwegen: Trigger -> uitgang hoog C bij Vctl -> uitgang lage Kerim

ya Kerim constante stroombron gebruikt, PWM is inderdaad lineair. bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back