PWM-uitgang vergelijking voor 555 timer

K

kishore3677

Guest
hi kan uitleggen wie de relatie tussen stuurspanning en PWM-uitgang van een 555 timer. gezocht een veel, maar kon niet een.

Controleer deze link [url = http://www.kpsec.freeuk.com/555timer.htm] 555 en 556 Timer Circuits [/url] alle modes worden toegelicht en de vergelijkingen om de frequentie te berekenen of plicht Alex

Eigenlijk ben ik op zoek naar een PWM wisselende stuurspanning, niet met pot, zoals in de link die u voorgesteld.

ya uitgecheckt de site, maar kan iedereen duidelijk wiskundig uit te leggen het verband tussen stuurspanning en de PWM-uitgang.

In dit geval moet een speciaal ontworpen PWM IC's, te gebruiken om onder andere een afzonderlijk instellingen voor de oscillatie frequentie en de activering van de externe stuurspanning.

Als u een voorbeeld om te beginnen met, zou het mogelijk zijn om een ​​formule te vinden voor het gebruik als PWM circuit.

Ik bedoel ... ben je begonnen met iets? Dat wil zeggen, had je een specifiek circuit waarin de belangrijkste IC is 555 en je wilt weten, bijvoorbeeld, de relatie tussen de spanning op de pin 5 en de output golfvorm op haar pin 3? Of u bent gewoon vragen een algemene vraag?

ja ik bedraad 555 volgens de data sheet. Trigger in pin 2 en modulerende ingang aan pin 5. Aan de PWM-uitgang, maar niet in staat tot een rechtstreekse relatie tussen stuurspanning en pulsbreedte vast te stellen. Niet in staat zijn wiskundig betrekking hebben.

Ik zie ... U gebruikt de 555 als een monostabiele. Gewoon om zeker te zijn, is je trigger signaal heeft een constante frequentie (zelfde tijden)? Bijvoorbeeld, dat is de spanning van de voeding? Is het geregeld? Omdat je bedraad het circuit, welke waarden u hebt geselecteerd voor RA en C? Sorry voor het stellen van te veel vragen ... Ik gebruik om te berekenen om echte circuits bouwen. De algemene vorm van een formule, voor educatieve doeleinden, heeft meer werk om alle mogelijke omstandigheden: grin:

ja mijn trigger is een constante frequentie met puls breedte 50us. De waarde van de R-10K en C-10nF. Ja, mijn voeding is lineair, niet SMPS. Ik heb ook ontkoppeld met 0.01uf. Nu geen aanwijzingen.

Ik zie niet in waarden: wink: Trigger frequentie en Voedingsspanning Als u niet zeker bent over hun waarden, kun je elk die je voorkeur te geven. Ik werk graag met formules van waaruit ik kan numerieke resultaten te krijgen voor een of meer voorbeelden. Zodat men kan controleren of zijn werk op een echte circuit.

Nu zijn we klaar voor het werk ... Laten we eens kijken wat er zich achter pin5. Er is een spanningsdeler. De bovenste weerstand is 5K en de onderste een 10K (eigenlijk 5K +5 K). Dus de pin5 voltage als open zou moeten zijn: Vctl = Vcc * 10 / (5 + 10) = Vcc * 2 / 3 In ons voorbeeld: VCT = 12 * 2 / 3 = 8V nu, wanneer de trigger-signaal komt (de hi tot lage rand), zal C bevrijd worden van oin7 en in rekening worden gebracht via de RA. Wordt vervolgd ... Let op: als ik op mijn internet pagina's edaboard afgesneden willekeurig ... dus ik opnieuw te hoeven beginnen.

Ik heb geprobeerd om volgende vergelijking Vc = VCC (1-e (-t/RC)) te gebruiken. Vervangen door Vc voor diverse stuurspanningen (4 tot 8V), en probeerde bijbehorende T te vinden, in theorie. Nu door te experimenteren, ik ben niet in staat om ergens te komen in de buurt van de theoretische waarden.

Zelfs bij pin5 = 7V bijvoorbeeld Het is goed dat je een aantal tests gedaan ... kunt u uw resultaten, zodat we kunnen analyseren ze samen.

ja ik zal delen een aantal van de resultaten: praktische R-waarden = 9.83K c = 15nF. Stuurspanning = 4 V ----> PW = 56us CV = 5V ------> PW = 78us CV = 6V -------> PW = 102us CV = 7v ------- -> PW = 133us CV = 8V --------> PW = 171us

Ok ... dus laat ons uw gemeten t (PW) te beschouwen als de gegeven data en ontdek dat C 555 IC echt ziet. Ik veronderstel dat je kunt controleren of RA inderdaad de waarde 10K. Ik zag de echte waarden van RA en C. .. sorry C_tot = T / R / ln [Vcc / (Vcc-Vctl)] Het lijkt erop dat C_tot (gezien door 555) is ongeveer 12 nF (sorry dit is fout: oops:) 14.05nF @ 4V 14.72nF @ 5V 14.97nF @ 6V 15.45nF @ 7V 15.83nF @ 8V Dus ik denk dat we nog een andere factor in de C-formule toe te voegen aan de Vsat van pin 7 zijn onder andere: Vc (t) - Vc (0) = [Vmax - Vc (0)] * [ 1 - e ^ (-t/RC)] Waar Vc (0) = Vsat (op tijdstip 0) T = RC * ln [(Vcc - Vsat) / (Vcc - Vctl)] Het is beter om eerst te isoleren Vsat. VSAT = Vcc - (Vcc - Vctl) * e ^ (T / RC) Dit heeft niet te werken: sad: Als dit gebeurt er met mij ... Ik zal niet slapen tot ik de ontbrekende toetsen: smile: Ik ben niet zeker hoeveel de vertraging van de trigger-uitgang (laag naar hoog) en van Vc = Vctl om de productie (van hoog naar laag) dragen op de gemeten pulsbreedte. In ieder geval, aangezien we 12V hebben, geef ik de voorkeur aan C in plaats belast met een constante stroom. Ik denk dat je al gezien hoe dat te doen op de volgende paragraaf "Lineaire Ramp".

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back