Probleem met het ontwerpen van voltmeter met 89C52 en ADC0808

C

coldeses

Guest
Hoi, ik ben het ontwerpen van een voltmeter met 89C52 en een ADC 0808 met een lcd-display.my ontwerp werkt aan PROTEUS maar niet op protoboard.i bijgaande desing.any advies?

coldeses, zou er een grotere kans dat er iemand zou kijken naar uw ontwerp en u helpen als u wilt publiceren schema's in een formaat dat zichtbaar door degenen die niet beschikken over uw specifieke ontwerp suite, dat wil zeggen als gif of iets dergelijks. U kunt ook een foto van uw specifieke "incarnatie" van het circuit laten zien. JW PS. In de internationale omgeving, het is ook een goede gewoonte om Engels commentaar en symbolen te gebruiken ...

lieve vriend, ik denk dat ik de oplossing voor uw probleem ur. ik heb simmulated met ISIS en vond een probleem met uw CKT. oplossing: -> controleer de datasheet van 0808 ADC. je mist iets op de "klok" pin. Of u kunt gewoon gebruik maken van de ADC 0804 geen noodzaak om multichanell ADC gebruiken voor deze eenvoudige toepassing. hoop dat dit je helpt.

hi! u niet beschikt over een gnd op de condensatoren in kristal!

Geachte het eerste probleem dat ik heb gezien is het ontbreken van een reset weerstand die moet aansluiten op de ground.and vindt u de juiste combinatie van de weerstand / condensator voor reset CKT aarding aan het kristal condensatoren is de tweede kunt u controleren of de pulsen op de 0808. voor een ingang die u kunt gebruiken 0805 met een weerstand condensator kunt u de oscillatie pulsen voor de ADC bieden de isis niet nodig is de reset CKT, kristal VCC aan de 8051, die allemaal zullen worden verbonden door de software.and denken dat de simulatie is ver weg van de daadwerkelijke hardware. ml

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back