Printing Gerber Files

T

techie

Guest
Hoe print Gerber bestanden op Laser Printer met pad gaten zichtbaar.

Ik heb dit nodig, want als je de PCB handmatig boren, deze gaten dienen als een gids voor boor.Het is bijna immpossible handmatig boren zonder deze gaten afgedrukt.

Hi vriend ...
Het is heel eenvoudig downloaden .. gerber viewer software.zoals CAMTASTIC, neem dan uitprinten.
U kan het krijgen via h ** p: / / OF www.camtastic.com/resources/downloads/ h ** p: / / www.camtastic.com / trial_dl / kijker / form_viewer_rego.asp
Groeten
NVP

Hallo!

Welke SW gebruik je voor het ontwerp Protel?Want daar kunt u ook instellen dat de gaten zichtbaar zijn.

Met vriendelijke groet!

Bedankt.Ik deed hetzelfde.De drukkerij wordt gedaan, maar er is nu 1 probleem.De tracks op de soldeerzijde komen op de top van de gaten gedeeltelijke dekking van de gaten.Is er een manier om het spoor achter de gaten te sturen.

Neem een voor een afdruk in transparante blad, houd dan een op de andere.
Groeten
NVP

Ja dat kan de verschuiving van de lagen op en neer voordat je een afdruk.

Bladeren Pcb Print -> Eigenschappen, dient u een venster met de gebruikte lagen en een paar knoppen te zien (Move Up, Move Down).

Ik ben niet 100% zeker maar ik denk Multilayer moet de eerste (bovenste) laag.

met vriendelijke groet

Eigenlijk de Pads, gaten en tracks zijn op dezelfde laag dwz onderste laag.Het is een enkelzijdige PCB.Dus ik kan brengen lagen voor-en achterkant.Zelfs als ik 2 lagen met 1 lagen die kussens alleen met gaten en de andere met nummers, als ik print ze beide samen, zijn de gaten in de pads opnieuw bedrukt met nummers, zodat het probleem blijft.

Protel heeft zijn eigen lagen voor boven, onder, pads, zeefdruk etc.

Als je naar Print / Preview U moet uw printer en de lagen die u wilt afdrukken (ze worden gecombineerd in de preview-venster), is er ook een optie om de lagen die zullen worden gedrukt "up" en "down move" in de preview-venster.

Dit is wat ik bedoelde, ik spreek van Protel 99SE

Ik gebruik gcprevue door graphicode (viewer gratis)

Wanneer ik

1 - drill template

2 - i belasting lagen met een normale opening

3 - i overschrijven de boor sjabloon om een nieuwe diafragma lijst (alleen vele kleine ronde openingen) maken de eerste laag composiet

4 - nadat ik oefeningen op alle pads met de kleine ronde zwarte, en u kunt afdrukken Gerber bekijken sturen naar uw printer

** Ik gebruik gcprevue oude versie 8.12

kijk de bevestiging 9.gwk

6 * F
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Is er een verschil tussen de huidige en de 8.12 versie van pcprevue.Ik kon niet begrijpen wat je bedoelt met # 3.Overschrijven boren sjabloon door nieuwe diafragma lijst.Kunt u uitleggen een beetje meer.Hoe u het genereren van de nieuwe diafragma lijst.

voor # 3 -> een diafragma lijst "a02 creëren" met heel veel kleine diafragma ex: 0,3 mm rond, gebruiken dit met de boor sjabloon (normaal r01 verandering met de A02) software verzoek te bevestigen met deze opdracht omdat het originele dossier is een boor bestand ..

kijk voorbeeld

voor de nieuwe versie die ook mogelijk is, maar dat is voor mij een beetje ingewikkeld!

versie 8.12: -> http://www.goldengategraphics.com/links.htm # GCPrevue
http://www.goldengategraphics.com/checking_gerbers_with_gcprevue.htm

of voor download http://www.goldengategraphics.com/download/gcpvw812.zipWitch google zoeken: -> gcprevue 8 kun je ook veel info gevonden
ook -> cwk Gerber

beste

6 * F

Ik ben het maken van enige vooruitgang geboekt.Dank u FFFFFF.Maar er is nog een probleem nu.Ik ben een HP LaserJet 4 printer met behulp van en toen ik stuur GERBER drukken om het geeft het geheugen problemen.Dezelfde printer drukt everyother document zonder enig probleem.Is het omdat GERBER bestanden te veel gegevens versturen.Is er een manier om dit te optimaliseren.,

AFAIKR kunt u de printerdriver te optimaliseren en dit toelaten.
Ik denk dat het vertraagt wat haar te doen om de herinnering of iets te gebruiken.

Is het echt voor de bedrukking of is het gewoon GC-prevue zeggen dat het problemen heeft?zoals ik altijd krijgen Aying heeft problemen (maar u kunt ze negeren).

Heb je begrepen de methode om het bestand in de eerste plaats te maken?

Als ik het kan uitleggen stap voor stap een beetje meer:

1) u uw koper lagen als RS-274-x en de boor laag als Excellon.(als je niet om alle apeture gegevens zelf)

2) Auto importeren ze allemaal in GC-PREVUE 8,12 (niet de rommel nieuwe ding)

3) Verander alle de boor tafel maten te 0.02 "of soortgelijke kleine omvang

4) Op het boren laag, veranderen diafragma lijst te a02 (of een andere ongebruikte een die niets heeft).

Zeg ja aan al haar vragen toe te voegen aan de nieuwe lijst.

Als u de boor laag boven de koper lagen in de laag lijst hebt, ziet u de boor hits als cirkels standaard.

5) Druk op Control & D te brengen tot het Control Draw Selecteer om negatieve lagen bekijken in het zwart.

5) Ga naar de "Pol" kolom in de laag lijst en wijzig de driill hits to be "C" (voor composiet).

U ziet dan de blokjes als u wilt.

Als u wilt kunt u alle openingen in de nieuwe lijst gemaakt diafragma (dwz AO2) kleiner te zijn dan de werkelijke grootte boor dwz 0,01 "enz.

Als een tip, als je afdruk van de boor hits laag, met een grens laag samen, (maar gespiegeld) kunt u dit vasthouden aan de printplaat met spray lijm, boor in de boor hits en je ze op de juiste plaats (en hopelijk niet Vergeet eventuele), dan is het af Peel & clean de raad van bestuur met IPA enz.

Works for me.

Roland.

PS.De nieuwere versie van de GC-prevue (powerprevue of zoiets) is zo ingewikkeld om te gebruiken voor wat wij willen dat niet veel mensen graag gebruiken.
Hetzelfde geldt voor de GC-Place.

Geweldig.Dat de meeste problemen oplost.Nu voor de laatste.De prent komt met iets dunnere lijnen en sporen.In vergelijking met dat de CAMtastic programma drukt de sporen op OK.

Ik kreeg zelfs de nieuwste versie van GCprevue om aan te tonen de gaten in pads.Maar ik cant get het programma om te printen in zwart-wit.Hij stuurt de afdrukken in kleur slechts zo op laser printer, de sporen in het grijs verschijnen.

Als je naar checkplot, is er een aankruisen voor "kleur", Vink dit.

Misschien is het dat, of misschien uw chauffeur is ingesteld op kleur of iets?Schakel alle toner energiebesparende functies etc

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back