Praten over RF-out ervaringen over mobiele telefoon.

Hi:: Is (zijn) alle EDA software die bijzonder nuttig / noodzakelijk voor wat je doet?

Welke tools de lijn straling of een EMI-problemen te simuleren?

hi, activewei: schakel spectrum zender uitgang spectrum te wijten aan omschakeling transiënten PA

Ik denk dat de omschakeling spectrum mislukken was bijna te wijten aan de T / R-schakelaar, kun je de condensator af te stemmen rond de schakelaar.

als gevolg van switch mislukken, meestal is PA Ramping up / down niet in evenwicht (glad) niet T / R switch tuning, omdat de T / R switch is een passieve component, zodat het niet beïnvloed transmissie spectrum. of misschien is de voeding te traceren of DECOUPE condensator plaatsing te geven.

Ik heb een probleem met TE design, dat niet wordt mibile gebruikt, maar zo vertrouwd met de MP sluit ik de VCO en de modulatar met een buffer versterker en het is direct upconverter. Ik vind de uitgang van de modulator oK is, zelfs in de staat van vermogen is 10dBm. de fase fout is minder 2 graden, EVM is 4%, maar als ik de pa te gebruiken om het uitgangsvermogen te maken tot 40 dBm de fase fout is afgebroken, en de ACS-landen is worest! kan iemand mij vertellen hoe dat te doen met het?

mckinson: Power helling is te wijten aan de trage pick up tijd van de eindversterker als de gegevens is in de burst-modus. Maar ik heb geen ervaring in de vraag die door jou. Zou je probeert om je circuit te testen op een lager vermogen, waar de PA is niet werken in de buurt van P1dB? Ik geloof dat je zult enige verbetering te zien. Laat het me weten voor welke nieuwe ontdekkingen:)

OM wirelesscomm: een van de problemen van de armen ACPR is te wijten aan niet-lineaire characterisitic van de PA. Er is altijd trade-off tussen efficiëntie van PA en de prestaties. De andere reden is de PA degradeert de fase lawaai van de LO. Test op een lager ingangsvermogen aan de PA, zal ACPR / fase fouten worden verbeterd. Ik ben er zeker van! : Wink:

1. Rx en Tx is gescheiden in verschillende laag 2. gebruik microstrip 3. gebruik van afscherming huis in Rx en TX-circuit 4. Crystal lijn wordt gescheiden door het grondvlak, besmetten geen RF-signaal 5. PLL circiut is layouted om dezelfde laag met Rx-circuit

Ik heb wat matching van PA naar FEM. Ik vond de swiching spectrum grote verbeteren. Ik denk dat de PA uitgang no-matching ervoor zorgen dat de omschakeling spectrum fialed.

mckinson: wat is de P1dB, winst en VSWR van de PA voor en na het uitvoeren van matchen?

1, zorgvuldig plaatsing, houden RX ver van de TX-en PA 2, gebruik microstrip op te sporen en te berekenen zijn impedantie. 3, RX trace zo kort mogelijk. 4, capaciteit verminderen belasting van kleine signaal 5 zorgvuldig te selecteren en plaatsen ontkoppelen CAP 6, monteer een schild

Befor matching, de VSWR is ongeveer 1.75.After matching, over 1.16.But, vond ik een ander probleem. Wanneer transmiting, de huidige is meer 10mA. En de Gsm harmonische (ongeveer 1,8 g) is erg groot. Ik denk dat de harmonische echtpaar om de DCS-spoor, omdat de matching ik is voor de DCS-track. Activewei, doe je dat?

mckinson: 1) U verricht matching voor DCS pad, en je vond dat de harmonische voor GSM pad groter is? Werkt u beide versterkers (GSM / DCS) op hetzelfde moment? -> Zo ja, is het gebruikelijk fenomeen aan RF-koppeling hebben zoals je bent trasmitting twee> 1W RF-vermogen. 2) De stroom is 10 mA hoger bij het uitvoeren van matching-> dit is normaal toestand als het uitgangsvermogen is iets hoger nu. (Heb ik gelijk?) 3) Hoe je uit te voeren aanpassing voor uw PA? Load trekken? of gewoon plak een koperen tape op de output en soldeer wanneer het maximum vermogen wordt gemeten? 4) is de VSWR gemeten onder klein signaal conditie? Zo ja, waarschijnlijk zul je niet zien van de extra 10 mA getrokken door de versterker.

Wees je bewust met je match netwerk banwidth, kan het ook de 2e harmonische goed op elkaar aan.

P1dB is niet fundamenteel beïnvloed door de uitgang PA matching, het is een lineariteit parameter in plaats van verwisselbare-index, behalve bias veranderingen. SWR / winst kan worden verbeterd na uw passende klus te klaren. Met vriendelijke groet,

Een slechte lay-out van het aanbod te duwen effect op de VCO zou fasefout zand degrde zelfs frequentie fout. Lagere VCO bias of demping toe te voegen voor de PA zou het verminderen van belasting te trekken effect op de VCO. Met vriendelijke groet,

Ik heb een broject over TETRA kan iedere instelling die mij helpen:? cry: Ik heb een simulatie en E-Boeken over TETRA. als je wilt Geef me je hand te sturen:?: bij mij op: zetfmss@hotmail.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back