Praten over RF-out ervaringen over mobiele telefoon.

X

xinxin

Guest
Zou u praten over de RF-lay-out ervaringen over mobiele telefoons, in het bijzonder RF lijn, Crystal lijn, PA lay-out, switch en VCO layout.

PA moet u overwegen meer over de frequentie voor uitvoer wedstrijd en DC te blokkeren. VCO moet een goede stroomvoorziening. Andere is 50ohm vereist

Hallo zou u deel uw expereince in VCO en eindversterker lay-out in mobiele telefoons. Tips voor LO faseruis verbetering. Sommige lichaam het ontwerpen van TETRA radio:)

Ik denk dat voor VCO is minder spanningsschommelingen, dus moet een lowpass filter (LC of RC) om hoogfrequente interferentie te verwijderen

Egemini: 1.Als u wilt een goede faseruis te bereiken, zou ik niet raden u aan om VCO te gebruiken, tenzij u het ontwerpen van de frequentie synthesizer. In het algemeen, VCO faseruis is niet zo goed als Dielectric Resonator Oscillator (DRO). Als u vaste LO bron, DRO is een betere optie. 2. Overweeg trekken en duwen effect van de VCO. Voor hoge frequentie modulator, er is invloed als u rechtstreeks aansluiten op je frequentie synthesizer om uw modulator, zal de EVM en fase fouten aanzienlijk afgebroken. 3. Voor de PA, het minimaliseren van de schade aan de bias circuit. Er zijn veel meer om te overwegen in PA design.

activewei: Wij zijn het ontwerpen van een fractionele synthesizer niet VCO alleen. Meer over onze frequentie is in UHF bereik, dus ik denk niet dat DRO zal doen. met betrekking tot 2e punt Wij zijn synthesizer-uitgang direct verbinding met modulator, Heb je nog alternatieven In PA, is de vertekenende circuitary wordt gezorgd Is er enige problemen met betrekking tot aarding. Aangezien ik een 8 layer PCB ontwerpen voor de mobiele telefoon voor de eerste keer, zou je expereinces op dit gebied nuttig zijn dank u

2activewei [quote = activewei] Egemini: 2. Overweeg trekken en duwen effect van de VCO. Voor hoge frequentie modulator, er is invloed als u rechtstreeks aansluiten op je frequentie synthesizer om uw modulator, de EVM en fase fout zal aanzienlijk afgebroken. [/Quote] Mag ik u vragen uw uitspraak te verduidelijken over de directe verbinding tussen de modulator en synthesizer? Waarom zou ik expact een afbraak in dit geval?

Is er iemand die kan zorgen voor een refrence ontwerp van een CDMA mobiele telefoon?

Voor PA levering, de baan moet groot en kort, moet de PA GND direct naar de belangrijkste GND laag inclue ontkoppelcondensator

de TX track moet ver weg van de RX track. de RF-track moet ver weg van de controle-tracks.

Hoi, 1. Isolatie tussen de PA en de VCO (VCO Prevent trekken) 2. RF ontkoppeling in elke aansluiting pin 3. Goede match tussen de PA en tranceiver 4. Goede afscherming 5. Steady voeding eecly

egemini: Sorry voor het late antwoord zoals ik net uw vragen gevonden. Ik ben momenteel bezig met dit en ik kan het met u delen. Het is echt niet aan te raden om synthesizer uitgang direct verbinding te modulator. Om het effect te trekken, voeg verzwakker (af te stemmen op 50 ohm) zo dicht mogelijk bij de VCO uitgang. Voor de isolatie, kun je buffer versterker toe te voegen na verzwakker om het effect te minimaliseren. Mijn recente onderzoek blijkt dat de isolatie van minstens 30 dB is nodig tussen de VCO om andere circuit (modulator in uw geval). Ik denk dat voor mobiele telefoon applicatie-, data-rate is vrij laag (minder dan 4 Mbps). Dus isolatie is erg belangrijk voor het minimaliseren van de trekken effect. Toen die zin plaatsvinden, ziet u degradatie van faseruis wanneer deze is aangesloten op modulator. Faseruis afgebroken aanzienlijk wanneer de data rate laag is (dat wil zeggen 10kBps). Zelfs een goede afscherming is nutteloos als isolatie tussen VCO en de modulator is onvoldoende. Aarding is het meest kritieke kwestie op stabiele PA design. Ik denk dat je ook gerealiseerd vooroordeel netwerk is een andere overweging. Ik neem aan dat je de kennis in grouding en bias netwerk design. Het is heel moeilijk om hier uit te leggen de grondtoon. Het zal makkelijker zijn als je het mij vertellen wat is je werkelijke PA probleem. Cheer ~ ~

Olxx: De degradatie kan worden gevonden na modulatie. In vector-analyse, Fout vector magnitude (EVM), fase fouten, frequentie offset zijn enkele van de parameters die worden gebruikt om de kwaliteit van de modulatie te evalueren. Directe verbinding tussen modulator en synthesizer zonder voldoende isolatie zal degraderen bovenstaande parameters als gevolg van niet-lineaire karakteristiek van de modulator.

Dank je wel activewei Mijn eigenlijke probleem is VCO-faseruis is zeer slecht getroffen wanneer PA is ON. Merk op dat we zijn VCO frequentie die twee keer is de vereiste genereert. Er is een verdeler in modulator. Ik heb voldoende isolatie toegepast, zelfs dan is het niet veel beter. Het gevolg van dit probleem is dat de ACS-eisen zijn moeilijk te voldoen. Ik heb nog een vraag. Is er geen concrete relatie tussen de EVM en BER. EVM kan worden gemeten met behulp van een VSA, maar als het kan worden toegewezen aan correspoding BER het geval zou zijn geweest zeer nuttig .. thank u vrienden

Hoi Egemini, Wat is de tx zendvermogen? is de frequentie synthesizer raad van bestuur in de buurt aan de PA? Laat het me weten dat voordat ik commentaar verder. Ik ben niet heel zeker over de relatie tussen de EVM en BER. Maar wat ik je kan vertellen is: EVM-> om te laten zien hoe "lineair" is uw circuit in vector-analyse. BER-> als EVM is slecht, de BER wordt erger. Ik heb meegemaakt vector-analyse, ik ga proberen BER testen volgende. =)

HI, activewei: Onlangs heb ik vond de fase fout lager zijn als ik veranderde het verhogen rand vorm van de PA de macht helling. Kunt u mij vertellen de reden?

Maar, ik vond het schakelen spectrum is mislukt. Kunt u mij zeggen de relatie tussen de vorm van de macht helling en de schakel-spectrum. En hoe kan ik doen?

Hoi mckinson, "als ik veranderde het verhogen rand vorm van de PA power ramp" -> kan u mij de golfvorm gevangen genomen voor verdere analyse? U kunt me e-mail naar activewei@yahoo.co.uk "Ik vond het schakelen spectrum is mislukt" -> wat bedoel je door over te schakelen spectrum?

U kunt de barsten tijd aan te passen, zoals op en neer, en vermindert ook het vermogen, kan uw switch spectrum te verbeteren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back