plotten vs dan door monster?

A

andrew257

Guest
Hi Guys

Ik ben een beginner en ben wat moeite inzicht hebben in mijn hoofd een aantal elementen van DSP.In matlab ik heb tot 3 sinusgolven bemonsterd op een bepaald percentage te maken en het resultaat perceel

hier is de code die ik gebruik.

s = sin (f / m * n * 2pi)

waar f = frequentie van de golf, fs = sampling frequentie en n het aantal monsters.plotten s vs n.

Wat i dont begrijpen in de vergelijking is de reden waarom verdelen het signaal frequentie door de sample-frequentie?

perceel aan de bovenstaande vergelijking versus tijd kan ik eenvoudig verwijderen van de 2pi en vermenigvuldig dit met 60?deze waardoor het in de tijd in plaats van door monster.

Ik waardeer de eventuele antwoorden

bedankt

Andy

Hoi

de standaard vorm van een sinus is y = sin (2 * pi * f * t).Nu, de taak is hier het bepalen van de volgorde van de waarden van t, omdat f fexed.In uw vergelijking Ik denk dat n = 0,1,2 ,..., N, waarbij N 1 is het totale aantal monsters, daarvoor t = N / F, waar 1/fs is de minimale bemonstering tijd, dan is uw vergelijking is beter geschreven als y = sin (2 * pi * f * n / fs)

Er zijn een aantal verwarrende dingen in je posrt zoals "kan ik eenvoudig verwijderen van de 2pi en vermenigvuldig dit met 60", die I dont weet waar het vandaan komt.Ik adviseer eerst definiëren t = n / fs, dan plot (t, sin (2 * pi * f * t))

Als u deze info is nuttig klik denken over "heeft mij geholpen" voor de statistiek

Sal

Kerel!here u go

Code:

DeltaT = 1/fs;ts = 0: DeltaT :1-DeltaT;

y = sin (2 * pi * f * ts);

plot (ts, y);

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back