PIC-microcontroller op basis van UPS?

I

ITP

Guest
Hallo allemaal, ik zou graag een PIC-microcontroller op basis van UPS (230V, 500VA, blokgolf output) te ontwerpen. Gelieve suggereren een microcontroller van de PIC-familie voor dit ontwerp. Indien u nog geen nuttige links of andere informatie over dit onderwerp kunt u delen. Houdt u er rekening mee dat ik ben nieuw op UPS en een beginner van de PIC, zo zal watever informatie die u waardevol voor mij. Dank bij voorbaat. Regards ITP

[Quote = ITP] Hi all, zou ik graag een PIC-microcontroller op basis van UPS (230V, 500VA, blokgolf output) te ontwerpen. Gelieve suggereren een microcontroller van de PIC-familie voor dit ontwerp. Indien u nog geen nuttige links of andere informatie over dit onderwerp kunt u delen. Houdt u er rekening mee dat ik ben nieuw op UPS en een beginner van de PIC, zo zal watever informatie die u waardevol voor mij. Dank bij voorbaat. Regards ITP [/quote] Volg de link http://www.elektroda.pl/eboard/viewtopic.php?t=48663

Hallo allemaal, Ik verzoek u vriendelijk advies over een project op basis van PIC16C72 UPS. Ik heb besloten de spec. voor mijn UPS als, 230V, 500VA, 50Hz blokgolf uit, Offline. Ik denk dat de volgende functies worden uitgevoerd. 50Hz PWM Bereken de PI en update PWM Monitor van de batterij voltage Monitor AC lichtnet opladen van de batterij seriële interface voor kalibratie ik onlangs heb salvo lite gedownload van de website. Zal het ok om een ​​dergelijke RTOS te gebruiken voor de uitvoering van deze functies? Ik vraag je niet om het even welke code je hebt ontwikkeld delen. Maar geef enkele suggesties en adviezen om dit project vol vertrouwen te beginnen. Ik heb alle development tools die nodig zijn voor Microchip PIC microcontroller systeem op basis van ontwikkeling. Dank en groet ITP

Kijk deze applicatie Opmerking van Microchip. PICREF-1, Lit. Nummer 30450c Het is een PIC17 op basis van UPS.

Visioneer verwijst naar een ander onderwerp uit Upol lid die vraagt ​​exact dezelfde eisen, dus ik stel voor om te verhuizen naar een onderwerp, zodat wij u kunnen helpen, zowel in het ontwerp van dat UPS, lijkt het me als een school project. Is het? In dit geval moeten we helpen jullie met 2 verschillende designs, ja dat mogelijk is door gebruik van verschillende ferriet tranformers en rijden circuits. Regards Tornado

Type PICREF-1 en PICREF2 in de Microchip site search. Dit zijn ontwerpen voor UPS en Intelligent Battery lader. Ze zien er ingewikkeld, maar zijn state of the art. De documentatie geeft u de bnasic theorie en nog veel meer. bimbla.

Ja ik mee eens, maar ze gebruiken moeilijk te onderdelen te vinden, dus laten we deze jongens vertellen ons wat ze nodig hebben, UPOL vroeg me om een ​​blokgolf-uitgang, die gemakkelijker te implementeren, op mijn werk plaats waar we een UPS 3300VA ontwerp met sinusgolf uitgang , en neemt zeer dure componenten aan die PWM output en veel feedback loops filter voor stroom, spanning en stroom fase correctie. Dus laten we hier te houden het simpel. Tornado

Hier is een link om te beginnen met de basics: h ** p: / / www.pcguide.com / ref / power / ext / ups / funcOutput-c.html Tornado

Hallo Tornado, ust in het belang van het onderwerp, kan een chip-ups worden uitgevoerd met behulp van Motorola DSP56F80X of TI 320C420. Dergelijke oplossingen omvatten alle: acculader, PFC, omvormer en fault management. Als u nog gewerkt aan een dergelijk geavanceerd platform, laat het me weten. bimbla.

Ja, DSP's van Texas zijn goed, maar voor de ITP en UPOL ze iets nodig hebben eenvoudig met blokgolf output en PIC MCU, nu ik wat code schrijven voor de eindtrap, later zal ik wat feedback / bescherming OVP / OCP UVP en toe te voegen. Tornado

Hallo Tornado, Bedankt verymuch voor uw bereidheid om ons te helpen. Ik vooral geïnteresseerd in de software-aspect van dit project. Dank en groet ITP

ok ik zijn gegaan door de pagina's .. Hoop ITP was gegaan door het als goed. Nu, Tornado ... Ga naar de volgende les. Wat nu te doen?

Ik heb de code samengesteld uit deze site, naast zal ik simuleren aan de input-output functies te controleren, de code is geschreven voor PIC16C84, ik moet wijzigen voor een PIC met interne ADC en routines toe te voegen voor batterij op te laden. Tornado

OK jongens, wat over het starten met de batterij oplader, dat betekent dat je moet een transformator 230V> 24V @ 500mA, een bruggelijkrichter en andere onderdelen te krijgen, zo ITP en UPOL ben je klaar? Volgende post zal ik de onderdelen lijst klaar. Tornado

zijn wij het verbinden van de twee 12V accu in serie? of het is een CT 12-0-12 transformator. Als we werken met een 12V accu (2 accu in parallel) dan is de transformator van het laadcircuit moet worden ... 12V kunt u duidelijk mijn verwarring ... bedankt en wat betreft

zijn we het verbinden van de twee 12V accu in serie? of het is een CT 12-0-12 transformator. Als we werken met een 12V accu (2 accu in parallel) dan is de transformator van het laadcircuit moet worden ... 12V kunt u duidelijk mijn verwarring ... dankzij & betrekking tot
Als we een lood-zuur accu gebruiken we een constante stroom bron lading, over de batterij krijgen we een variabele spanning, maar we passeren een stabiele stroom door. Nu moeten we een hoger voltage om te voorkomen dat de huidige passeren omdat de interne batterij weerstand is steeds meer en meer als het ontladen. Als de batterij volledig laadspanning punt bereikt schakelen we over naar druppellading (slechts een kleine hoeveelheid stroom om de batterij opgeladen). Ik hoop dat is eenvoudig genoeg. OK 2x12V het is prima gebruiken we het als 24V Tornado

Nu begrijp ik tornado. Bedankt. U kunt nu verder naar het volgende hoofdstuk. Ik ben klaar met deze transformator 12v-0-12V met een capaciteit van 1A.

Hoi Upol, heb je de batterijen? Als u kunt u zoeken naar de specs: capaciteit, laadstroom, type en zo. Tornado

Mijn 12v Dc accu Specificatie .. 12V/7AH/20H Carging Voltage ... 14,5 tot 15,0 V nominale spanning ... 13,5 tot 13,8 V Laadstroom ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back