pen drive als een massa-opslag voor PIC-microcontroller

L

len

Guest
Ik moet gegevens of software om toegang te krijgen tot een pen drive door een PIC-microcontroller.
In mijn PIC Basic Compiler Ik heb macro's voor USB, en ik kon maken assemblage-code voor het doel, maar ik weet niet USB, en de protocollen voor het schrijven en lezen informatie naar / van een pen-station.
Kan iemand helpen?
TKS

de pic zijn voornamelijk gericht apparaat USB-chips
dat betekent dat je kunt aansluiten van een computer naar een pic
maar geen verbinding een pic op een USB-randapparaat.

enkele recente pic24 kan optreden als een host-apparaat, waardoor een verbinding met een USB-pendrive, maar ze zijn veel moeilijker uit te voeren ...

je had een beter gebruik van een chip, zoals de stelregel dat MAX3420E interfaces alle micricontroller op een USB-apparaat via SPI bus.
neem een kijkje op verzoek OPMERKING 3637 "van Maxim

je had ook beter gebruik te maken van een SD-of MMC-kaart, die een eenvoudige SPI interface en kan via vrijwel elke controller ...
Zo hier: http://www.captain.at/electronics/pic-mmc/

succes.

tnks, Kripton.
Ik weet PIC16c745 met een USB-poort.Zou het nuttig zijn, of is het apparaat voor gerichte toepassingen?Hoe zit het USB-chip FT 245?
Waar kan ik informatie vinden over wat ik heb te sturen om te schrijven of lezen naar / van een pen drive?
len

Kripton2035 al beantwoord de vraag.Alleen PIC24xxGB chips zijn in staat om als gastland respectievelijk dubbele rol USB-controller.De genoemde MAX3420E kunnen worden gebruikt, ook FTDI Vinculum chips of andere host controllers.Microchip heeft PIC24 voorbeeld projecten voor USB-geheugen-interface, maar u moet niet onderschatten de betrokken software overhead.Als er geen absolute noodzaak voor het gebruik van USB-geheugen en veel van de vrije ontwikkeling van de tijd, moet u overwegen SD card / MMC plaats.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back