PC - Digitale oscilloscoop, HW en SW

A

ankan

Guest
Ik zal de MOGELIJKHEID om een PCB op school CAD en krijgen die op een fabriek.
We zullen leren CADing PCB.Thats what it's all about en ik zou graag de kans te nemen en me een PC-DSO.

Ik heb gekeken naar bitscope en het ziet er geweldig uit, maar ik kan niet vinden de software voor de PIC of de PLD.Heeft iemand hier hebben?
Else Ik moet kiezen voor een andere pc-DSO te bouwen.Alle suggesties in dat geval?

http://www.chocbar.demon.co.uk ziet er geweldig uit, maar ik kan niet de PC-software werken.

Ik weet dat sommige VHDL, PIC-C en PIC-ASM en misschien heb ik mijn eigen programma zou kunnen maken voor de bitscope als ik gewoon weten hoe het allemaal werkt.

Wat ik nodig heb is schema's en binaries voor een complete pc-DSO met een goede PC-software.

Hoi,

Er is een goed ontwerp voor een PC-gebaseerde DSO samen met een goede documentatie op de volgende link

hxxp: / / www.cmccord.co.uk / FYP / downloads.htmPankaj

Goed project, maar het is slechts een laag freq.oscilloscoop.Bitscope gan sample freq.tot 100 MHz wat ik begrijp.Het heeft een samplerate van 40 MS / s.
PIC16F877 kan alleen steekproef 30 kS / s, maar er is sneller Pics dat kan monster tot 200kS / s maar het is niet enuph.

Een oplossing met een FPGA dat de monsters te redden van een ADC met een geheugen en gebruik vervolgens een foto om de gegevens te verzenden naar een PC of misschien de FPGA kan doen die operatie ook.
Zelfs als ik samen zou kunnen stellen dat ik niet de tijd nu en ik heb niet de kennis om de PC-software te maken.

Pankaj - Dank u toch voor uw respons.Het was een goede link.http://www.fpga4fun.com/digitalscope.html is een goed maar er is geen schema's of binaries gratis.Het is hoe dan ook een kleine en leuke oplossing.
Misschien kan ik maken van deze oscilloscoop maar ik moet een goede gratis software die kan communiceren met de oscilloscoop.Elke sugsestions?

Okey.Ik heb nu andere dingen in gedachten.Ik dacht aan het maken van een pc digitale oscilloscoop op basis van een FPGA van de info op fpga4fun.
Wat ik nodig heb is een goede PC-software om de DSO te werken met te maken.

Eventuele suggesties van gratis software die het protocol bekend is en mogelijk is om mee te werken?

ankan wrote:

Okey.
Ik heb nu andere dingen in gedachten.
Ik dacht aan het maken van een pc digitale oscilloscoop op basis van een FPGA van de info op fpga4fun.

Wat ik nodig heb is een goede PC-software om de DSO te werken met te maken.Eventuele suggesties van gratis software die het protocol bekend is en mogelijk is om mee te werken?

I'am niet op zoek naar het kopen van de oplossingen.I'am naar mijn eigen te bouwen nadat ik heb gelezen hoe flitsend is gebouwd.Een schema voor de oude rev.van flashy is avaible op zijn site en codeexamples is avaible ook.
Dus wat ik nodig heb is een software voor de PC te werken.Ik was gaan gebruiken RS-232 interface, omdat het eenvoudiger is.Misschien in de toekomst zal ik gebruik van USB.

Nog steeds op zoek naar een gratis PC - Digital Oscilloscope, PC-software ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back