Parallelle poort programmering, hulp nodig!

G

gvanto

Guest
Ik probeer de volgende code gebruikt (die ik gevonden van een dataloggin artikel, http://www.phanderson.com/printer/ltc1392/ltc1392.html) aan de uitgang van een eenvoudige byte op mijn parallelle poort.Ik gebruik Dev-cpp onder WinXP.De compiler geeft een fout te zeggen "outportb zwartwerk functie" - Ik dacht dat ik had het juiste header files ...

Ik probeer het bouwen van een eenvoudige functie generator / audio output device op basis van het artikel van deze Finse kerel:

http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/dacs.html

hij heeft geleverd voor de hardware is, maar de software die ik wil me schrijven in Dev-cpp indien mogelijk (moeten worden zou ik gedacht hebben) ... nu, hoe dat parallelle poort toegang ...

hulp zeer gewaardeerd ...
- - - - - - - - - - - - - --

# include <cstdlib>
# include <iostream>
# include <stdio.h>
# include <dos.h>

# define DATA 0x0378

using namespace std;
typedef unsigned char byte;

byte data = 0x00; / * Merk op dat de gegevens is mondiaal * /

int main (int argc, char * argv [])
(
data = 0x04;
outportb (data, data);

system ( "PAUSE");
return EXIT_SUCCESS;
)

Google vindt een discussie over een mailinglijst over dit probleem.

http://sourceforge.net/mailarchive/forum.php?forum_id=6572&style=flat&viewday=7&viewmonth=200207

En lees dan de duizenden van eerdere discussies over de parallelle poort toegang wanneer u vindt dat standaard Windows XP niet zal u acccess de haven.

Hi:
Ik ben uit Cuba dus mijn Inglish is niet erg goed.

Dit programma is prima voor Win9x, maar voor NT, 2000 of XP het zal niet werken.De functie "outportb" is nu achterhaald.

Om de toegang tot de parallelle poort ik heb gebruikt WindRiver, is het zeer eenvoudig te gebruiken en het is librarys kan worden gecombineerd met een C of C compiler.

Ronny

Bedankt voor uw hulp.Mag ik vragen waar jij het bezit van deze WindRiver (hebben googled het maar cant lijken om iets op te vinden)?

heb je misschien een voorbeeld van C / C code die schrijft op de parallelle poort?

Many thanks,
gefrustreerd-gvanto

Ik heb C en weet niet veel van C .
krijg je die foutmelding als u niet de relevante header files ...Ik zie uw iostream en cstdlib hebben niet de. H extensie?
waarschijnlijk dat is het probleem ...

thanks maar geen wasnt dat het probleem ... (zegt dat cant header-bestand te vinden als ik te nemen. h extensie)

Mag ik vragen: Heb je ooit een par geprogrammeerd.haven in C in Win-XP?Zo ja hoe heb je dat gedaan?Ik cant find ergens dat uitlegt hoe dit te doen in XP omwille van een aantal veiligheidsvraagstukken ...

groeten,
gvanto

Ik heb nog nooit tegengekomen een gedetailleerde methode voor de parallelle poort programmeren in xp mezelf, hoop dat iemand in dit forum heeft ...
Ik ben van plan om te doen een interface-project en ik zal winnen met 98.

throwaway18 beantwoorden ziet er goed uit.Het links naar dit belangrijke punt:

Voor Dev-C , de functies zijn "_outp ()" en "_inp ()".Natuurlijk zullen deze functies worden geblokkeerd door het besturingssysteem, tenzij je de beveiliging te omzeilen door gebruik te maken iets als AllowIO, of met behulp van een kernel-mode port-access device driver zoals PortTalk.Het voorbeeld aan het eind van porttalk.pdf lijkt nuttig en makkelijk, hoewel ik niet heb geprobeerd.(Ik schreef mijn eigen toegang tot een haven device driver en helper DLL.)

Hi:

U kunt een gratis download van WindRiver 7,0 in de site

http://www.download.com/WinDriver/3640-2383_4-10425641.html

Dit is een demo versie, maar een kan krijgen yo een proffessiona een van WindRiver 6.0.

A stuurt u de volgende dinsdag een programma monster dat de toegang tot de parallelle poort.Met deze tool kunt u het programma om de toegang tot PCI, USB en mani oders interfaces.

good luck ...

Hi there:

Ik stuur u een monster van de code een programma klaar om te draaien en chauffeur, ik hoop dat het helpt u op uw onderzoek.Vorm een beter inzicht te krijgen moet u het bestand lezen op de readme.txt. Rar bestand dat ik verbonden ben je in dit bericht.Als u besluit te werken met WindRiver Ik kan de volledige versie 6.03 hechten aan (bijna 10MB).

Salutations,

Ronny

PD: Zal gemakkelijker voor mij wanneer we praten per e-mail.ronny (at) icid.cu
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hier is een klein programma dat omzeilt win xp en win 2000 HAL en kunt u praten met een poort die je wilt.
U kunt het gebruiken om de controle van de parallelle poort.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

ronny_gm dank voor uw steun.zie mijn nieuwe vraag (nieuwe draad, hetzelfde onderwerp titel)

groeten,
gvanto

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back