over NF en NFmin

T

tiger_ads

Guest
iemand zou kunnen verklaren het verschil tussen de NF en NFmin in detail??
Ik weet dat de NFmin is achieveable minimum NF van circuit, maar ik wil weten hoe het te gebruiken bij het aanpassen van de LNA?
NFmin is geen verband houdt met matching (input power matching en lawaai matching)?zo ja, of ik kan gebruiken om de optimale bias punt van LNA vinden door de poort vegen spanning, en ongeacht de bijpassende voorwaarden??

thanks a lottijger

Hoi

Wanneer je een transistor is ontworpen voor LNA ontwerp hebben, komt het in het algemeen met gegevens zoals NFmin en Γopt.NFmin is de minimale achieveble NF van de versterker wanneer de bron reflectie coëfficiënt (Γs) is gelijk aan Γopt.

Properbly Zoals u weet, hebben maximaal vermogen overdracht van een versterker moet je conjugaat wedstrijd aan de ingang en uitgang hebben of die in een andere manier: Γin = Γs en Γout = Γl.
U kunt een perfecte match te maken op de uitgang, maar de input is waar je tot een compromis tussen lage ruis en hoge winst als bron voor reflectie coëfficiënt dat uw maximale winst maken is niet hetzelfde als Γopt die je ruis te minimaliseren!

Een procedure die kan helpen, is om het lawaai cirkels en beschikbaar krijgen kringen perceel in een Smith Chart en doe het dan voor verschillende bias punten.U kunt dit doen met de hand of het gebruik som software (ADS, MWO, enz..).U kunt plot Γopt en ook Γs.Ik weet ADS is een functie die kan het plot Γs dat de maximale winst geeft.Deze twee punten moeten zo dicht bij elkaar als een eerste uitgangspunt.

Ik hoop dat dit helpt, is het somtimes een beetje moeilijk dingen te verklaren alleen in schriftelijke instructies.
Maar geef een bericht als je meer vragen hebt.

Groeten

met betrekking tot geluidshinder Factor:
F = Fmin (RN / gs) | ys-Ymin | ^ 2
wanneer:
Fmin is de min geluid te verkrijgen bij de 2-poort op een genormaliseerde bron toelating van Ymin.
RN is de genormaliseerde lawaai weerstand voor de 2-poort.
ys = gs i * BS is de genormaliseerde bron toelating.

als je er kunt zien Fmin is niet gekoppeld aan de macht matchin maar alleen aan lawaai matching.

Ik hoop dat het kan helpen.
Mazz

NF is de praktische lawaai figuur van een praktisch RF-netwerk en NFmin is de ideale of een therotical geluid figuur van een circuit, NF = NFmin gematched netwerk factor!
dat de afgedekte toestand invloed van de factor geluid betekent, maar de NFmin is de beste omstandigheden die overeenstemmen met een netwerk kan aankomen!
i doont weten of deze uitleg duidelijk is of niet!

tyassin wrote:

HoiWanneer je een transistor is ontworpen voor LNA ontwerp hebben, komt het in het algemeen met gegevens zoals NFmin en Γopt.
NFmin is de minimale achieveble NF van de versterker wanneer de bron reflectie coëfficiënt (Γs) is gelijk aan Γopt.Properbly Zoals u weet, hebben maximaal vermogen overdracht van een versterker moet je conjugaat wedstrijd aan de ingang en uitgang hebben of die in een andere manier: Γin = Γs en Γout = Γl.

U kunt een perfecte match te maken op de uitgang, maar de input is waar je tot een compromis tussen lage ruis en hoge winst als bron voor reflectie coëfficiënt dat uw maximale winst maken is niet hetzelfde als Γopt die je ruis te minimaliseren!Een procedure die kan helpen, is om het lawaai cirkels en beschikbaar krijgen kringen perceel in een Smith Chart en doe het dan voor verschillende bias punten.
U kunt dit doen met de hand of het gebruik som software (@ DS, MWO, enz..).
U kunt plot Γopt en ook Γs.
Ik weet dat @ DS is een functie die kan het plot Γs dat de maximale winst geeft.
Deze twee punten moeten zo dicht bij elkaar als een eerste uitgangspunt.Ik hoop dat dit helpt, is het somtimes een beetje moeilijk dingen te verklaren alleen in schriftelijke instructies.

Maar geef een bericht als je meer vragen hebt.Groeten

Om uw laatste vragen:
Verwar een theorie gebaseerd op lineaire netwerken (degene die NFmin definieert) met circuit kwesties.
NFmin is gerelateerd aan lawaai mathcing?: Ja, is het NF als je lawaai matching.
specifiek is het influnced door Bs = Bopt?Ja, het is obained op bs = Bopt.

Voor circuit onderwerp dat ik raden om te lezen een aantal specifieke boek.Een (goede) voorbeeld kan zijn:
Cellulaire Kluwer CMOS ontvanger front-ends-Janssen Steyaert die gevonden kunnen worden in EDAboard.
U zult zien dat het niet zo gemakkelijk te CMOS LNAs ontwerp.
Succes.
Mazz

Er is een zeer oud papier praten over lawaai parameters, heb ik me niet herinneren dat de titel niet meer.Maar het bepaalt dat, indien de matching compenent lossless is, is de NFmin ongewijzigd.

Dus NFmin staat los van verliesvrije mathcing netwerk.

thaks veel!
maar wat van invloed op de NFmin??
of het circuit wordt geëvenaard of niet, de NFmin constant is?

Welke rol speelt de NFmin spelen in het proces van het ontwerpen LNA?

toen ik proberen de optimale conditie vertekening of apparaat breedte, ik zou kijken naar de NFmin, am i right?

tiger_ads
voor de eerste twee vraag ik aan eens te meer een goed boek te lezen: het argument is te groot om te bespreken in een forum.
Voor de twee laatste vraag, je hebt gelijk.NFmin geeft u een indicatie dat, met behulp van de externe bijpassende componenten die u niet beter doen in termen van geluidsoverlast.
Maar ...
Het kan gemakkelijk gebeuren dat:
1) Eerste LNA ontwerp: NFmin = 3 dB en NF = 3,05 dB
2) tweede LNA ontwerp: NFmin = 0,8 dB en NF = 1.2 dB
met CMOS kan je het hebben ... met soortgelijke bias stroom!
Wees bewust en lees boeken.
Ik hoop dat het kan helpen.
Mazz

Mazz
thanks a lot!

maar kunt u uitleggen wat betekent "eerste LNA design" en "tweede LNA design"?

BTW, heb ik geprobeerd te downloaden van het boek dat u hebben voorgesteld, maar altijd is er iets mis in het dossier, kon ik niet downloat het.is er andere manier waarop ik kan krijgen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back