over het verhogen van de P1dB tot-10dBm met 24dB winst van LNA

P

plike8846

Guest
Nu ben ik een uniform LNA, de spec is G = 24db, de p1dB is-10dBm, maar ik kan alleen het bereiken van de winst is 23, de P1dB is -18, gebruik ik een 2stage cascode structuur, kan iemand mij vertellen hoe kan ik het bereiken van de spec doel,
bedankt!

Zonder volledige informatie over uw ontwerp kan ik alleen maar adviseren het verhogen van de spanning en / of stroom voor uw versterker.Als dit onmogelijk is, of u wilt het optimaliseren van uw verwaardigde, kunt u meer informatie over het circuit.

levering 3V, de winst is 24dB, P1db is-12dBm, de structuur is 2stage, de belasting wordt inductor, wordt elke fase cascode, de huidige is ongeveer 5mA, toen ik verhoging van de P1dB de winst dalen, nu het enige probleem is hoe P1dB te verhogen, is het ontwerp lijkt op maxim2659Toegevoegd na 3 minuten:nu op1dB is 4.8dBm, de p1dB is-18dBm, ik denk dat als verhoging van het uitgangsvermogen kunt een groter p1dB, verhoging van de Vod heeft weinig effect

Wat is de frequentie band?Voor minder dan 1 GHz frequentieband al uw spec kan gemakkelijk worden gedaan met slechts een transistor.U praat over twee fasen en elk is cascode.Het lijkt dan doden.Heeft u S-parameter bestand voor uw transistors en wat zijn ze?Wat nodig NF?Zonder alle informatie is het moeilijk om je te helpen.Als u niet wilt dat openlijk te vermelden alle details, maar prive kan doen, kan u stuurt de gegevens naar mijn pm.

Sorry, ik ben een frisser, de freq is 1.5G, NF is ongeveer 0.8dB, gebruik tsmc0.18 proces, wat is de sp parameter van transistor, alleen zie ik een papier, het is een enkele fase, zijn macht te krijgen is 24dB , p1dB is-13dBm, tussen de transistor van GG-en cascode er is een inductor voor interstage matching.the macht disspitation kan een beetje groter.

Het lijkt LNA voor GPS.Ik ben niet RFIC designer, dus ik kan u helpen met IC gebaseerd LNA ontwerp, mijn omgeving is hoop gegooid elementen circuits.Maar je spec is niet erg ongebruikelijk en ik denk dat het niet moeilijk om deze parameters te bereiken.

om de 1 dB van het Amp u gebruik hoeven te maken een grotere inrichting die ter ondersteuning van het hoger huidige en dus hogere uitgangsvermogen

inductor degeneratie is heel goed om het apparaat lineariseren en verhoging van de compressie 1 dB punt, maar het zal zeker van de winst dalen

Khouly

I Think khouly is vanaf IC design oogpunt.Maar verhoging van de stroom door het apparaat lawaai als een vierkant van de huidige zal toenemen.Het is is niet goed voor LNA.

Do u gebruik alle middelen van interstage matchen?
- pap

Ik heb proberen interstage matching tussen transconductor transistor en cascode transistor met een spoel, maar nog steeds het doel te bereiken, denk ik misschien 2stage cant maken omdat de eerste fase krijgen zijn.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back