over draad en reg in instantiatie

W

wanida

Guest
Hoi.
Ik weet dat de output die in een blok altijd moet worden aangegeven als "reg" niet "draad".
Laten we zeggen module A is de uitgang van de outa en outb in een blok altijd daarom moet worden verklaard als "reg".
bv module (ina, inb, outa, outb).

Mijn vraag:
Wat als de module A instantievorming is in een andere module B en niet altijd geplaatst in een blok?Indien moet worden aangegeven als "draad" in module B?

En wat als een van de uitgang van de module A alleen wordt intern gebruikt in de module B, dat zij instantieert, moet er een verklaring van reg voor die naam in de module B?

bedankt.

zijn een heel goede vraag.Ik had hetzelfde probleem.

Wat je zou doen is dat je het zou verklaren als draad in de module waar je bent instantiëren het.Dit is hoe ik het deed.Experiment en laat het me weten.

Ja, verklaar ik de uitgangen als draad in de top module die de onderste module instantieert.Ik vind dit door trial and error.Ik vraag me af wanneer er een duidelijke leidraad in een aanbevolen document over dit?

Kan ik instantiate een module binnen een 'altijd @ (posedge clk)'?
Ik probeerde maar kon niet.
Dus zo niet, ik denk dat het betekent: als ik meerdere lagere modules hebben in een top-module geklokte ontwerp, zou ik alle ontwerpen in blokken (submodules) voordat instantiëren ze samen.Is dit correct?

Ga ik door wat alle newbies doormaken of ben ik iets fundamenteels ontbreekt?

Nee, u kunt niet altijd instantiëring in blok.De top level module bestaat altijd uit meerdere submodules (die instantievorming zijn).De top level module heeft instantiaties en (indien vereist door design) sequentiële blokken (regio's van altijd blok).Deze instantiaties en sequentiële blokken (indien aanwezig) zijn alle gelijktijdig met elkaar.
Wat betreft uw eerste vraag.Ja, de regel is dat de output kan worden aangegeven als reg of netto intern (in de module), maar het kan alleen extern worden aangesloten op een netto-type.
input poort is altijd een netto-type en kan extern worden aangesloten op een reg of netto.Een InOut poort kan de netto-type.
Hope this helps

Shahzad ...je hebt samengevat het goed voor mij.Very helpful.Bedankt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back