opzichte van de huidige bescherming

Ik denk dat het heeft wat veranderingen op de waarde van de componenten, maar de importnat vraag is: ben ik op de juiste manier?

Zonder enige bistabil element (egthyristor of flip-flop) U kunt bouwen alleen stroom limiter niet een zekering.Heb je mijn kleine schakeling (fuse.pdf)?Het gedrag tot 2A, bij overbelasting vuurde de thyristor en blijft in deze staat.Na het resetten gedrag weer.Probeer en toe te passen bij elke seriële uitgangen.

Ja ik heb het gezien en je hebt gelijk.Eerst dacht ik dat is niet belangrijk af te snijden van de huidige als we kunnen voorkomen dat een stijging op 2A.Maar toen ik zag transistor wordt gebrand met goede rook en stank, besloot ik dat het afsnijden is een must.

, are you sure your circuit works?

Sebi,
bent u zeker van uw schakeling werkt?
De huidige transistor-sensor moet een PNP, met de zender aan de linkerkant en de basis aan de rechterkant.
Op deze manier als de basis gaat 0.7V onder de zender, de verzamelaar bron corrent aan de weerstanden.Met een NPN, de huidige passeren van de basis aan de inzamelaar door de PN junctie, en dit is niet correct.

Ook kunt u gebruik maakt van de andere transistoren als een darlington uitstoter volgeling, met andere woorden een configuratie die de laatste zender geschat op 1.4V onder het eerste honk.Het is ok als je een voeding willen, maar in dit geval de transistors moeten worden gebruikt als een schakelaar, en voor deze toepassing is het gebruik van een PNP transistor (of een P-kanaal Mosfet).

RELAY en dergelijke zijn prima, maar ze zijn traag en verlies je een paar volt (ze hebben aan warmte voor het breken van het circuit).
, think about a circuit that switch off the power and try to restart every few seconds.

Seyyah,
denk over een circuit dat het uitschakelen van de stroom en proberen om de paar seconden opnieuw op te starten.

Let op de begrenzer is in staat om de condensatoren van het circuit die u drijven, charge anders niet zal starten.

Sorry voor mijn Engels

voor meer dan de huidige gebruik ik een SCR en een Zener ook een drempelwaarde
met behulp van een .22 R weerstand in serie met V en de SCR wordt geklemd te gnd de Zener sets en de drempel op een pot dit geeft een goede bescherming

en blaast een zekering als de SCR branden

punny attampts bij de huidige limiet niet de moeite waard de apparatuur

het beste is een scr koevoet

de zekering kan vervangen worden door een halfgeleider gedreven resetable zekering
of gebruik een R2R ladder en comparitor te krijgen lopende steped
gebruik dan 1mA en 1000 MA geschaald potten geeft ook een spanning te compenseren dit kan worden gebruikt om een actuele weergave 4-cijferige

een goede PSU is een 5 amp 0 - 30V 0 - 5000mA digitale psu van rs
Het maakt voor vele aanpassingen
en heeft ook een aantal leuke functies

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back